۰ نفر

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد؛

شکایت چین از شبکه بی بی سی برای جعل اخبار

۱۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۲۷
کد خبر: 503486
شکایت چین از شبکه بی بی سی برای جعل اخبار

وزارت خارجه چین پوشش خبری شبکه انگلیسی بی بی سی درباره شیوع کرونا را جعلی خواند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین اعلام کرد به دلیل پخش اخبار جعلی درباره ویروس کرونا از سوی شبکه بی بی سی، شکایتی را به سازمان پخش انگلیس ارائه کرده و خواستار عذرخواهی این نهاد شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ وزارت خارجه چین شبکه انگلیسی زبان بی بی سی را به انتشار اکاذیب درباره ویروس کرونا متهم کرد. پکن می‌گوید این رسانه انگلیسی همه‌گیری ویروس کرونا را به یک موضوع سیاسی بدل کرده و تئوری‌های مربوط به پنهان کاری چین درباره کرونا را باز مطرح کرده است.

بیانیه وزارت خارجه چین پس از آن منتشر شد که اوایل امروز سازمان تنظیم مقررات انگلیس، اوفکام، با استناد به "ساختار مالکیت تحت حمایت دولت"، مجوز شبکه خبری انگلیسی زبان «سی جی تی ان» چین را لغو کرد. چین با انتقاد از این تصمیم تأکید کرد که این حق را برای خود قائل است که اقدامات بیشتری را علیه بی بی سی انجام دهد.

پکن بار‌ها ادعا‌های برخی رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی مبنی بر شیوع اولیه کرونا از یک آزمایشگاه مخفی در ووهان را رد کرده و تأکید کرده است که در ابتدای همه گیری کرونا برای پنهان کاری درباره آن تلاش نکرده است.

در حال حاضر یک تیم سازمان بهداشت جهانی در ووهان مشغول جمع آوری داده‌های مربوط به ویروس کرونا و همکاری با دانشمندان چینی برای بررسی منشا این ویروس هستند.