۰ نفر

با اکثریت قاطع آرا؛

مجلس سنای آمریکا وتوی ترامپ علیه بودجه دفاعی آمریکا را شکست

۱۲ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۴۳
کد خبر: 494641
مجلس سنای آمریکا وتوی ترامپ علیه بودجه دفاعی آمریکا را شکست

مجلس سنای آمریکا با اکثریت قاطع آرا وتوی رئیس‌جمهور این کشور علیه قانون اختیارات دفاع ملی (بودجه نظامی) این کشور برای سال ۲۰۲۱ را باطل کرد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، نمایندگان مجلس سنای آمریکا روز جمعه با اکثریت قاطع آرا وتوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور علیه قانون اختیارات دفاع ملی (بودجه نظامی) این کشور برای سال 2021 را باطل کردند تا شکست سیاسی دیگری برای دونالد ترامپ در آخرین روزهای حضورش در کاخ سفید رقم بخورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در جلسه رأی‌گیری مجلس سنای آمریکا برای شکستن وتوی ترامپ علیه قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا برای سال 2021، 81 نفر از 100 عضو سنا بار دیگر به این قانون رأی موافق دادند؛ این در حالی است که برای شکستن وتوی ترامپ 67 رأی کافی بود.

پیش از این مجلس نمایندگان آمریکا (رکن دیگر کنگره آمریکا) نیز با اکثریت آرا وتوی دونالد ترامپ علیه بودجه نظامی این کشور را باطل کرده بودند.

دونالد ترامپ هفته گذشته در حالی مطابق تهدیدات قبلی‌اش قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا برای سال 2021 را وتو کرد که این قانون در هر دو مجلس قانونگذاری آمریکا یعنی مجلس نمایندگان و مجلس سنا با بیش از دوسوم آرا تصویب شده بود و ابطال وتوی وی توسط مجلس نمایندگان و سنا تقریباً قطعی به نظر می‌رسید.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از تصویب قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا برای سال 2021 مخالفت خود را با بندهایی از این قانون -از جمله بندهای مرتبط با چین و افغانستان- ابراز داشته و تهدید کرده بود که آن را وتو خواهد کرد.