۰ نفر

در توئیتی؛

دیپلمات روس: فشار حداکثری در هر جایی شکست خورده است

۱۲ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۰۱
کد خبر: 494607
دیپلمات روس: فشار حداکثری در هر جایی شکست خورده است

یک دیپلمات ارشد روس، سیاست‌های چهارسال گذشته دولت آمریکا را اثباتی بر شکست خوردن کارزار موسوم به فشار حداکثری علیه ایران، ونزوئلا، کره شمالی و دیگر کشورها دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، امروز (جمعه) سیاست فشار حداکثری دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» علیه کشورهای مختلف را شکست خورده توصیف کرد.

اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: «چهار سال گذشته (دولت ترامپ) کاملا اثبات کرد که سیاست فشار حداکثری به شکل‌های مختلف خود در هر جایی شکست خورد (ایران، کره شمالی، ونزوئلا و غیره)».

وی ضمن توصیه غیرمستقیم به دولت احتمالی «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، در ادامه توضیح داد: «این [سیاست] منجر به افزایش تنش شد و هیچ نتیجه مثبتی در پی نداشت. اکنون قویاََ زمان بازگشت به دیپلماسی در روابط بین‌الملل است».

اویانوف

پیش از این، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز با اشاره به شکست خوردن تمام تلاش‌هایی که برای تغییر توافق هسته‌ای ایران انجام شد، بر لزوم بازگشت بدون پیش‌شرط آمریکا به برجام تاکید کرد. 

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به کارزار فشار حداکثری ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد. در حالی که دوران ۴ ساله ریاست‌جمهوری ترامپ رو به اتمام است او در تحقق این هدف ناکام مانده و ترامپ از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.