۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رهبر اکثریت سنا از افزایش سریع پرداخت مستقیم جلوگیری کرد/ اختلاف دو حزب بر روی مبلغ پرداخت مستقیم

۱۰ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۰۵
کد خبر: 494240
رهبر اکثریت سنا از افزایش سریع پرداخت مستقیم جلوگیری کرد/ اختلاف دو حزب بر روی مبلغ پرداخت مستقیم

میچ مک‌کانل رهبر حزب اکثریت سنای آمریکا روز سه‌شنبه مانع تصویب سریع افزایش مقدار پرداخت مستقیم به شهروندان آمریکایی از ۶۰۰به ۲هزار دلار شد، هر چند که این لایحه امکان رای گیری دوباره در سنا را نیز دارد.

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ مخالفت میچ مک‌کانل در شرایطی اتفاق می‌افتد که چاک شومر رهبر حزب اقلیت سنا و نماینده دموکرات ایالت نیویورک تلاش کرده بود تا از طریق درخواست موافقت وحدت رویه در مجلس سنا، لایحه افزوده شده به بسته دوم کمک مالی را به تصویب برساند ؛ مک‌کانل نخستین نماینده‌ای بود که به این روند معترض شد.

در شرایطی که تلاش عده‌ای در سنا مبنی بر تصویب لایحه افزوده شده به نتیجه نرسید، رهبران حزب دموکرات با استناد به اینکه دونالد ترامپ مبلغ ۶۰۰دلار را بسیار ناچیز خوانده  و خواستار افزایش مبلغ به ۲هزار دلار شده، برای رفع موانع در مسیر بسته کمک مالی دوم، با افزایش مبلغ موافقت خود را اعلام کردند.

علیرغم اعلام مخالفت مک‌کانل با افزایش سریع مبلغ، اما این نکته قابل توجه است که لایحه افزوده شده باز هم در مجلس سنا در تاریخ دیگری قابل بررسی است. گرچه بسیاری بر این باورند که حتی رای گیری دوباره این بسته به مفهوم تصویب و تایید آن از سوی مک‌کانل نیست.

بسیاری از سناتورهای جمهوری‌خواه با استناد به افزایش مبلغ چک‌های پرداخت مستقیم مخالفت خود را با تایید نهایی بسته اعلام کرده‌اند. این در حالی است که به زودی سناتورهای جدید به مجلس سنا خواهند پیوست و بر اساس اظهارنظرهایی که داشته‌اند عده‌ای از آنها با طرح ترامپ مبنی بر افزایش مبلغ چک‌های پرداخت مستقیم به۲هزار دلار موافقند.

اوایل روز سه شنبه چاک شومر رهبر اقلیت سنا از مخالفان خواست تا به طرح ترامپ و کنگره برای افزایش مبلغ به 2 هزار دلار بپیوندند. وی گفت سریع‌ترین راه ممکن برای پرداخت این هزینه به آمریکایی‌ها این است که بخشی از مالیات‌هایی را که پرداخته‌اند از این طریق به آنها پرداخت کنیم.

شومر با بیان اینکه ۶۰۰دلار برای تامین هزینه مواد غذایی و اجاره خانه برای خانوارهای آمریکایی کافی نیست، نگرانی‌های مطرح شده مبنی بر اینکه این افزایش مبلغ موجب افزایش کسری بودجه می‌شود را رد کرد. شومر همچنین تاکید کرد واقعا نمی‌خواهم بشنوم که توانایی مالی تامین این هزینه را نداریم.

در صورتی که این لایحه رای کافی را در مجلس سنا به دست بیاورد برای عبور از آستانه ۶۰رای برای پیشبرد این طرح، حداقل نیاز به پیوستن ۱۲سناتور جمهوری‌خواه به اعضای مجمع انتخاباتی دموکرات‌هاست.

مک کانل اما درباره موارد مطرح شده در رابطه با بسته دوم خبر داد که طی هفته جاری سنا فرآیندی آغاز می‌کند که سه اولویت اصلی مطرح شده درباره بسته را مورد بررسی قرار دهد.

برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت هم عنوان کرد: تا زمانی که مک کانل افزایش مبلغ پرداخت مستقیم بسته به 2 هزار دلار را به رای نگذارد، به این معناست که برای بررسی بیشتر و به تعویق انداختن اجرای این لایحه افزوده شده تلاش خواهد کرد.

سندرز در سخنانی کوتاه بیان کرد: رهبران فعلی آمریکا یعنی دونالد ترامپ رییس جمهوری فعلی و جو بایدن رییس جمهوری منتخب ایالات متحده و نیز رهبر اقلیت‌ها یعنی نانسی پلوسی و چاک شومر بر روی افزایش مبلغ این بسته با یکدیگر توافق دارند.