۰ نفر

مجلس نمایندگان آمریکا تصویب کرد؛

پرداخت ۲۰۰۰دلار کمک مالی به آمریکایی‌ها

۹ دی ۱۳۹۹، ۸:۲۴
کد خبر: 493684
پرداخت ۲۰۰۰دلار کمک مالی به آمریکایی‌ها

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) بسته کمک‌های مالی به کسانی که در اثر کرونا با مشکلات اقتصادی روبرو هستند را تصویب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نمایندگان آمریکا بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) طرحی را که خواستار افزایش ارائه کمک‌های مالی به خانوارهای آمریکایی از ۶۰۰ دلار به ۲۰۰۰ دلار در دوران شیوع کرونا است را به تصویب رساند. 

این طرح با ۲۷۵ رأی موافق در برابر ۱۳۴ رأی مخالف بامداد سه‌شنبه به تصویب قانونگذاران مجلس نمایندگان رسید. 

پایگاه «هیل» نزدیک به کنگره آمریکا گزارش داده این طرح برای تصویب در مجلس سنا که اکثریت کرسی‌های آن در اختیار جمهوری‌خواهان است راه دشواری پیش رو دارد. 

«روی بلانت»، از نمایندگان مجلس سنا هفته پیش گفت فکر نمی‌کند طرحی که خواستار افزایش مشوق‌های اقتصادی به ۲۰۰۰ دلار است در این مجلس به تصویب برسد. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته از این طرح که دومین بسته محرک اقتصادی آمریکا برای مقابله با آسیب‌های ناشی از ویروس کرونا است حمایت کرده بود.

او گفت: «به کنگره گفتم می‌خواهم جلوی اتلاف هزینه‌ها گرفته شود و پول بیشتری در قالب پرداخت ۲۰۰۰ دلار به بزرگسالان و ۶۰۰ دلار به کودکان به مردم آمریکا داده شود.»

فردی که درآمد سالانه‌اش تا ۷۵۰۰۰ دلار است مشمول دریافت کامل این کمک اقتصادی می‌شود. برای زوج‌‌ها، آستانه دریافت کامل این بسته کمک، درآمد تا ۱۵۰ هزار دلار درآمد است. برای افرادی که سطح درآمدشان بالاتر از این رقم است، میزان کمک‌ها کاهش خواهد یافت. 

هدف از ارائه بسته محرک اقتصادی توسط دولت آمریکا افزایش قدرت خرید مصرف‌کنندگان آمریکایی است. فرض بر این است که این اقدام از طریق افزایش مصرف، رشد درآمد خرده‌فروشندگان و تولیدکنندگان را به همراه دارد و باعث پویایی اقتصاد می‌شود.