۰ نفر

تبدیل صف‌های رای به صف‌های خرید سلاح؛

آمریکایی‌ها در سال جاری چقدر سلاح خریدند؟

۳ دی ۱۳۹۹، ۸:۳۴
کد خبر: 492131
آمریکایی‌ها در سال جاری چقدر سلاح خریدند؟

آمارهای جدید نشان می‌دهد آمریکایی‌ها در سال جاری میلادی تا کنون نزدیک به ۲۱ میلیون قبضه سلاح خریداری کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  آمارهای جدید حاکی از آن هستند مردم آمریکا در سال جاری میلادی تا به حال ۲۱ میلیون قبضه سلاح خریداری کرده‌اند.  

«ای‌بی‌سی‌نیوز» با استناد به آمارهای «اف‌بی‌آی» این خبر را گزارش داده و نوشته این رقم معادل ۷۳ درصد افزایش در خریداری سلاح نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته است.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که آمریکا در سال ۲۰۲۰ با مجموعه‌ای از ناآرامی‌های سیاسی و اجتماعی از شیوع گسترده بیماری همه‌گیر «کووید-۱۹» گرفته تا رکود اقتصادی، اعتراضات سراسری و جنجال و تفرقه بر سر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری رو به رو بوده است.  

 حمل سلاح مدت‌ها پیش جزو موضوعات جنجالی و بحث‌انگیز در کشور آمریکا بوده و اکنون به نظر می‌رسد تفرقه‌های سیاسی شکاف‌ها در این خصوص را تشدید کرده‌اند.  

یک شهروند آمریکایی به ای‌بی‌سی‌نیوز گفت: «وقتی اتفاقاتی که در اخبار گزارش می‌شوند را نگاه می‌کنم واقعاُ ناراحت می‌شوم. وقتی می‌بینیم که همه جا حرف از شورش، غارت و خشونتی است که دارد اتفاق می‌افتد.»

وی اضافه کرد: «اسلحه کشیدن آخرین کاری است که مایلم انجام دهم ولی از آن طرف هم می‌خواهم مطمئن شوم که اگر لازم شد برای محافظت از خودم، خانواده‌ام و فرزندانم لازم شد کاری انجام بدهم، امکان انجام این کار را دارم.»

آمارها نشان می‌دهد تا تاریخ ۲۱ دسامبر، دست‌کم ۴۲۰۶۷ نفر در آمریکا بر اثر خشونت‌های مسلحانه کشته و ۳۸۳۲۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند.  

در سال‌های گذشته تلاش‌های سیاسی در آمریکا برای کنترل خشونت‌های مرتبط با سلاح همواره به بن‌بست خورده است. ای‌بی‌سی گفته قطبی شدن بحث‌ها در این خصوص یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن این تلاش‌ها است.

مردم به دلایل مختف سلاح خریداری و نگهداری می‌کنند. بررسی‌ها در آمریکا نشان می‌دهند علت اصلی خرید سلاح‌های کوچک در این کشور دفاع شخصی است.

با وجود این، کارشناسان گفته‌اند هیچ تحقیق معتبری فواید امنیتی مالکیت سلاح توسط افراد عادی را تایید نمی‌کند. از طرف دیگر، شواهد زیاد و فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد از سلاح سوءاستفاده زیادی می‌شود که می‌تواند به صاحبان آن، اعضای خانواده آن‌ها و از جمله کودکان آسیب جدی وارد کند.