۰ نفر

واشنگتن: به عاملان حملات سایبری پاسخ مناسب می‌دهیم

۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۲:۲۹
کد خبر: 491273
واشنگتن: به عاملان حملات سایبری پاسخ مناسب می‌دهیم

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا می‌گوید که واشنگتن پاسخ مناسبی به عاملان حملات سایبری اخیر به شبکه‌های دولتی این کشور خواهد داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در حالی که به اذعان مقامات آمریکایی حملات سایبری اخیر به زیرساخت‌های نرم‌افزاری و شبکه‌های دولتی این کشور آسیب جدی وارد کرده و هنوز هم ادامه دارد، واشنگتن از واکنش مناسب به این حملات خبر داد.

«جان اولیوت» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا شامگاه شنبه گفت: «در حال حاضر شورای امنیت ملی روی بررسی عواقب این حادثه متمرکز بوده و با شرکای بین‌سازمانی برای تسکین این وضعیت همکاری می‌کند».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اولیوت در ایمیلی به این خبرگزاری توضیح داد: «پاسخ مناسبی به بازیگرانی که این [حملات سایبری] را اجرا کردند، داده خواهد شد».

پیش از این،  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر نوشت که همه‌چیز تحت کنترل بوده و رسانه‌ها درباره این حمله سایبری اغراق کرده‌اند.

این در حالی است که بعد از نهادها و سازمان‌های مختلف آمریکایی از جمله وزارتخانه‌های خزانه‌داری، خارجه، تجارت، امنیت داخلی و سازمان امنیت ملی هسته‌ای این کشور که طی روزهای اخیر هدف حملات سایبری سنگین قرار گرفتند، شرکت فناوری و نرم‌افزاری «مایکروسافت» نیز از این حملات در امان نماند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هکرها از نرم‌افزار تولید شده توسط یک شرکت مدیریت شبکه به نام «سولار ویندز» که در تگزاس مستقر است، استفاده کردند تا بدون شناسایی شدن حملات، به شبکه‌های شرکت‌های مختلف نفوذ کنند.