۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

بانک مرکزی فرانسه چشم‌انداز اقتصادی خود را کاهش داد/ بازده اقتصادی پاریس تا ۲۰۲۲بهبود نخواهد یافت

۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۷
کد خبر: 489753
بانک مرکزی فرانسه چشم‌انداز اقتصادی خود را کاهش داد/ بازده اقتصادی پاریس تا ۲۰۲۲بهبود نخواهد یافت

بر اساس جدیدترین پیش‌بینی ارائه شده توسط بانک مرکزی فرانسه، اقتصاد این کشور تا اواسط سال 2022 به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا باز نخواهد گشت.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، بر اساس پیش‌بینی ارائه شده توسط بانک مرکزی فرانسه در روز دوشنبه، اقتصاد این کشور در سال آینده با برداشته شدن محدودیت‌های ویروس کرونا بازگشت را تجربه خواهد کرد؛ هر چند با سرعتی که پیش از این انتظار می‌رفت نخواهد بود.

بانک مرکزی فرانسه در چشم‌انداز فصلی خود پیش‌بینی کرده که دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو، پس از تجربه انقباض 9درصدی در سال جاری، رشد 5درصدی را در سال 2021 و 2022 ثبت خواهد کرد.

گفتنی است که این بازگشت، پس از اعمال دومین قرنطینه به دنبال دومین موج شیوع ویروس کرونا در اواخر ماه اکتبر و تحت کنترل قرار دادن گرفتن آن انجام شد.

پیش از موج دوم شیوع ویروس کرونا، این بانک انقباض 8.7درصدی در سپتامبر سال جاری و رشد 7.4درصدی در سال 2021 و 3درصدی در سال 2022 را پیش‌بینی کرده بود.

به گفته بانک مرکزی فرانسه، اقتصاد این کشور تا اواسط سال 2022 به سطح تولید پیش از بحران باز نخواهد گشت، در حالی که پیش از این انتظار می‌رفت در اوایل سال آینده شرایط مطلوب شود.

با وجود پیش‌بینی بازگشت اقتصاد، انتظار می‌رود نرخ بیکاری در نیمه نخست سال 2021 به 11درصد افزایش یابد و در پایان سال 2023 به 9درصد برسد.

همچنین این بانک گفت که اقتصاد فرانسه در ماه دسامبر، 8درصد پایین‌تر از سطح نرمال عمل کرده، به این معنی که بازده در سه ماهه چهارم 4درصد نسبت به سه ماهه گذشته، دچار انقباض خواهد شد.