۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

چرا قیمت نفت افزایش یافت؟/ انفجار نفتکش در عربستان سعودی بازار را آشفته کرد

۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۴
کد خبر: 489749
چرا قیمت نفت افزایش یافت؟/ انفجار نفتکش در عربستان سعودی بازار را آشفته کرد

به دنبال افزایش امیدها پس از آغاز توزیع واکسن ویروس کرونا و انفجار یک کشتی نفت‌کش در بندر جده عربستان سعودی، قیمت نفت در روز دوشنبه افزایش یافت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت روز دوشنبه صعود را تجربه کرد و برنت را به بالای 50دلار در هر بشکه رساند. به نظر می‌رسد که این رشد قیمت به دنبال افزایش امیدها پس از آغاز عرضه واکسن کرونا که سبب بالا رفتن تقاضای سوخت جهانی می‌شود، و همچنین ایجاد آشفتگی در بازار پس از انفجار یک تانکر در عربستان سعودی بود.

معاملات آتی نفت برنت برای ماه فوریه با 38سنت یا 0.8درصد افزایش، به 50دلار و 35سنت در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای ژانویه 32سنت یا 0.7درصد افزایش یافت و به 46دلار و 89سنت در هر بشکه رسید.

پس از آنکه یک شرکت کشتیرانی اعلام کرد تانکر نفت آن پس از اصابت یک جسم خارجی، هنگام تخلیه در بندر جده در عربستان سعودی منفجر شده، قیمت‌ها نیز افزایش یافت.

گفتنی است که برنت و وست تگزاس اینترمیدیت، برای شش هفته متوالی رشد را تجربه کردند که طولانی‌ترین سود آنها از ماه ژوئن بوده است.

ایالات متحده کمپین واکسیناسیون خود را برای بیماری کووید-19 آغاز کرده و سبب افزایش امیدها مبنی بر پایان محدودیت‌های ایجاد شده توسط این بیماری همه‌گیر و همچنین افزایش تقاضا در بزرگترین مصرف‌کننده نفت در جهان شده است.

تمدید گفت و گوهای برگزیت در میان قدرت‌های اروپایی نیز سبب رونق بازارهای مالی در روز دوشنبه شد.