۰ نفر

در توییتی؛

مقام آمریکایی: افزایش گرسنگی نشانه شکست در سیاست است

۶ آذر ۱۳۹۹، ۲:۲۸
کد خبر: 484864
مقام آمریکایی: افزایش گرسنگی نشانه شکست در سیاست است

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر افزایش میزان گرسنگی در ایالات متحده را نشانه شکست در سیاستگذاری این کشور دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «آدام شیف»، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر از افزایش تقاضای مردم این کشور برای غذای رایگان در سال جاری خبر داده و از «میچ مک‌کانل»، رهبر حزب اکثریت مجلس سنا برای کمک نکردن به این افراد انتقاد کرده است.

وی در این پیام نوشت: «روز شکرگزاری امسال، ده‌ها هزار آمریکایی در صف‌های طولانی بانک‌های غذای محلی که ساعت‌ها انتظار آن زمانی می‌برد، ایستاده‌اند.»

شیف همچنین نوشت: «در کشور ثروتمندی مانند کشور ما، افزایش میزان گرسنگی، نشان‌دهنده شکستی وحشتناک در زمینه سیاستگذاری است.»

وی افزود: «اما مک‌کانل اقدامی برای کمک به این خانواده‌ها نمی‌کند؟ این یک شکست اخلاقی است».

میزان گرسنگی در آمریکا به خصوص در روز‌های کرونایی این کشور به میزان زیادی افزایش یافته است.

بر اساس آمار و ارقامی که وبگاه «فیدینگ آمریکن» ارائه کرده بانک‌های غذا در سراسر این کشور از آغاز ماه مارس تا پایان ماه اکتبر ۴.۲ میلیارد وعده غذایی را پخش کرده‌اند.

این در حالی است که این میزان تنها برای چهار روز گرسنگان در آمریکا کافی است.

«برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا بار‌ها در اظهارات و نوشته‌های خود به وضعیت گرسنگی در این کشور اشاره کرده و از بی‌اهمیتی دونالد ترامپ نسبت به این موضوع انتقاد کرده است.

سندرز پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری با انتشار پیامی در توئیتر نوشته بود ترامپ شاید نداند هنگام گلف‌بازی، میلیون‌ها آمریکایی گرسنگی می‌کشند.