۰ نفر

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران خبر داد؛

وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۱۸
کد خبر: 484810
وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران می‌گوید دولت این کشور تحریم‌های جدیدی را علیه نهادهای مرتبط با برنامه موشکی ایران وضع خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در یک رویداد مجازیِ موسسه بیروت گفت ایالات متحده قصد دارد چهار نهاد روسی و چینی را به دلیل ارتباط ادعایی آن‌ها با برنامه موشکی ایران در فهرست سیاه قرار دهد. 

«الیوت آبرامز» افزود واشنگتن به مجازات ایران از طریق تحریم ادامه خواهد داد و در هفته‌های آینده در دسامبر و ژانویه فشار بیشتری بر ایران وارد خواهد کرد.

وی روز جمعه هم گفته بود که آمریکا قصد دارد در هفته‌های باقی مانده تا پایان دولت ترامپ، تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال کند. 

نماینده آمریکا در امور ایران درباره از دست رفتن آنچه اهرم‌های فشار ترامپ با خروج از برجام خواند، هشدار داده و گفته بود: «اگر شما تلاش کنید که به برجام برگردید و خیلی ساده تمامی اهرم‌های فشار را کنار بگذارید، نتیجه برای آمریکا و تمامی دوستان و شرکا در منطقه و تمامی همسایگان ایران مایه تاسف خواهد بود.»

سخنان وی اشاره به قصد «جو بایدن» برای بازگشت به برجام دارد. آبرامز در همین ارتباط گفت: «دیدگاه ما این است اهرم‌های فشار اینجا وجود دارد و آمریکا باید از آن استفاده کند تا توافق بسیار بهتری از برجام بدست آید.»

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از این توافق خارج شد و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد. تروئیکای اروپا علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده‌های خود برای جبران آثار این خروج عمل  نکردند.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بی‌عملی کشورهای اروپایی در ۵ گام طبق مفاد برجام تعهدات خود ذیل این توافق را کاهش داد.