۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افشای لیست بایدن در وزارت خارجه/ وزیر خارجه، مشاور امنیت ملی و امنیت داخلی انتخاب شدند

۳ آذر ۱۳۹۹، ۲۲:۰۸
کد خبر: 484195
افشای لیست بایدن در وزارت خارجه/ وزیر خارجه، مشاور امنیت ملی و امنیت داخلی انتخاب شدند

جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا امروز دوشنبه کاندیداهای مورد نظر خود را برای تصدی پست‌های برتر امنیت ملی اعلام و تیمی از نهادگرایان باتجربه را در چینش کابینه انتخاب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، علاوه بر اینکه روز گذشته آنتونی بلینکن برای تصدی پست وزارت امور خارجه آمریکا اعلام شده بود، جیک سالیوان به عنوان مشاور امنیت ملی، آلخاندرو مایورکاس به عنوان رییس امنیت داخلی و آوریل هاینس در سمت مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده انتخاب شدند. 

در این زمینه بخوانید:

نگاهی به سابقه تیم امنیتی بایدن

لیندا توماس گرینفیلد که از افسران سرویس خارجی ایالات متحده بوده نیز به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد معرفی خواهد شد، گفته می‌شود سفیر ایالات متحده در سازمان ملل در دولت بایدن به عنوان یک پست در سطح اعضای کابینه در نظر گرفته می‌شود.

بایدن همچنین اعلام کرده است که جان کری وزیر خارجه پیشین دولت اوباما را به عنوان نماینده ویژه ریاست جمهوری در امور آب و هوایی معرفی خواهد کرد گفته می‌شود این پست در رده شورای امنیت ملی قرار خواهد گرفت، این نخستین بار است که نماینده عالی در چنین سطحی برای مسائل آب و هوا به صورت رسمی به عنوان عضوی از شورای امنیت ملی معرفی می‌شود.