۰ نفر

یورو ویکلی نوشت؛

۱۹.۵تریلیون دلار کمک مالی جهانی برای مبارزه با بحران کرونا

۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۴۷
کد خبر: 484165
۱۹.۵تریلیون دلار کمک مالی جهانی برای مبارزه با بحران کرونا

مجموع کمک های وعده داده شده توسط دولت ها و بانک های مرکزی به منظور نجات اقتصاد جهان از عواقب شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید_۱۹ به ۱۹.۵تریلیون دلار می رسد.

هفته نامه اسپانیایی "یورو ویکلی" نوشت: مجموع کمک های وعده داده شده توسط دولت ها و بانک های مرکزی به منظور نجات اقتصاد جهان از عواقب شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید_19 به 19.5 تریلیون دلار می رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، صندوق بین المللی پول در گزارش سالانه خود اعلام کرد که این مبلغ کلان از سقوط بیشتر اقتصاد جهان جلوگیری خواهد کرد.

کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول، گفت: اکنون کشورها با یک سربالایی طولانی روبرو هستند که دشوار، ناهموار، نامطمئن و مستعد پس رفت خواهد بود.

باوجود مقیاس و سرعت تلاش های صورت گرفته برای بهبود اقتصادی، کارشناسان هشدار می دهند که جهان در حال حرکت به سمت بدترین رکود از زمان رکود بزرگ دهه 1930 میلادی است.

در ایالات متحده و اروپا، سطح اشتغال و فعالیت اقتصادی بسیار پایین تر از دوره قبل از شیوع کرونا است. ده میلیون آمریکایی امسال شغل خود را از دست داده اند در حالی که چندین اقتصاد اروپا از جمله اسپانیا و ایتالیا شاهد خرد شدن اقتصاد خود توسط این ویروس بوده اند.

بر اساس این گزارش، یک بسته محرک اقتصادی اتحادیه اروپا به ارزش 800 میلیارد یورو، که مذاکره برای توافق درباره آن ماه ها به طول انجامید، اکنون با مخالفت لهستان و مجارستان در خطر است.

دولت های راست گرای این کشورها مخالف شرطی هستند که بر اساس آن کشورهای گیرنده این کمک مالی باید از استاندارد "احترام به قانون" اتحادیه اروپا پیروی کنند.

اندیشکده "کپیتال اکونومیکس" که در لندن مستقر است، هشدار داد که لغو حمایت مالی بزرگترین اقدام خطرناکی است که دولتها می توانند در کوتاه مدت انجام دهند.

از مجموع سرمایه گذاری عظیم 19.5 تریلیون دلاری، 12 تریلیون دلار از دولت ها و مابقی از بانک های مرکزی تأمین می شود.