۰ نفر

رییس جمهور روسیه:

سازمان تجارت جهانی نیاز به اصلاح دارد

۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۲۱
کد خبر: 483827
 سازمان تجارت جهانی نیاز به اصلاح دارد

ولادیمیر پوتین در جمع سران گروه 20 تاکید کرد که هیچ جایگزینی برای سازمان تجارت جهانی وجود ندارد.

به گزارش راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه‌، طی سخنانی در جمع سران کشورهای عضو گروه 20 تاکید کرد که هیچ جایگزینی برای سازمان تجارت جهانی وجود ندارد، اما این سازمان باید بتواند خود را با چالش‌ها و نیازهای عصر حاضر و مدن شدن هماهنگ کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وی در سخنرانی خود گفت: گروه 20 باید به تلاش‌های خود برای رسیدن به رویکردی مشترک در راستای اصلاح سازمان تجارت جهانی بر اساس چالش‌های جدید ادامه دهد. 

پوتین افزود: غیرممکن است که بدون وجود یک نظام تجاری چندجانبه موثر و باثبات مبتنی بر قوانین و مقررات جهانی، بتوانیم به این هدف دست یابیم. از طرف دیگر هیچ جایگزینی در شرایط کنونی برای سازمان تجارت جهانی وجود ندارد.

پیشتر نیز بسیاری از سران کشورهای جهان گفته بودند که سازمان تجارت جهانی که به عنوان مرجع بین المللی حل اختلافات تجاری عمل می‌کند، به شدت نیازمند تغییرات جدی است و این موضوع بارها در دستور کار برخی نشست‌ها و اجلاس‌های بین المللی قرار داشته است. 

از طرف دیگر کشورهای عضو گروه بریکس شامل برزیل، هند، آفریقای جنوبی و  چین به همراه روسیه چند روز پیشتر نیز از سازمان تجارت جهانی حمایت کرده بودند. در بیانیه پایانی نشست گروه بریکس 5 کشور اعلام کردند که تغییرات در این سازمان آن را در برابر چالش‌های اقتصادی جهان مقاوم‌تر و موثرتر خواهد کرد و نقش کلیدی آن را به نفع کشورهای عضو بهبود خواهد بخشید.