۰ نفر

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد؛

آمار تلفات ارتش ارمنستان در جنگ قره باغ

۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۲۲:۴۴
کد خبر: 483090
آمار تلفات ارتش ارمنستان در جنگ قره باغ

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد که تاکنون جسد ۲ هزار و ۴۲۵ نفر از نیروهای نظامی این کشور که در جریان درگیری‌های قره باغ کشته شدند، شناسایی شده و اجساد ۲۰۰ سرباز هم بین دو طرف مناقشه مبادله شده‌ است.

به گزارش «نووستی»، "آرسن توراسیان" وزیر بهداشت جمهوری ارمنستان شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی کشته شدن 2 هزار و 425 نیروی نظامی این کشور در جریان درگیری‌های مسلحانه اخیر در منطقه قره باغ کوهستانی از 27 سپتامبر تا 9 نوامبر (6 مهر ماه الی 19 آبان) را مورد تأیید قرار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل ازتسنیم، به گفته وی، تا به امروز جسد 2 هزار و 425 نیروی نظامی ارتش ارمنستان شناسایی شده است و حدود 250 جسد هم هنوز شناسایی نشده است.

بر اساس فهرستی که پیش از این از سوی ارتش دفاعی ارمنستان منتشر شد، تعداد کشته‌ها، یک هزار و 585 نفر اعلام شده بود.  

روز گذشته "آرایک آروتونیان" رئیس جمهوری خودخوانده قره باغ گفته بود که طی چند روز اخیر، اجساد 150 سرباز ارتش ارمنستان از مناطق نزدیک به شهر شوشی جمع آوری و به مقامات ایروان تحویل داده شده است.

در خبر دیگری در این رابطه گزارش شده که "پیتر مائوریر" رئیس کمیته صلیب سرخ بین المللی اعلام کرد که طرفین درگیری قره باغ تاکنون اجساد 200 نظامی کشته شده در جریان درگیری‌ها را رد و بدل کرده‌اند. به گفته وی، این سازمان به تلاش خود در این راستا ادامه خواهد داد.

رئیس کمیته صلیب سرخ بین المللی همچنین از نیروهای حافظ صلح روسیه مستقر در منطقه درگیری قره باغ پس از امضای توافقنامه سه‌جانبه درباره توقف جنگ تشکر کرده و از همکاری خوب طرف روسی با این سازمان و تلاش برای برقراری امنیت در منطقه خبر داد.

در تاریخ 9 نوامبر (19 آبان ماه) "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه، "نیکول پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان و "الهام علی‌اف" رئیس جمهوری آذربایجان بیانیه مشترکی را درباره توقف درگیری‌های نظامی در منطقه قره باغ از روز سه‌شنبه، 10 نوامبر (20 آبان ماه) امضاء کردند. این توافق نامه استقرار نیروهای حافظ صلح روسی در منطقه قره باغ و تبادل زندانیان و اجساد کشته ‌شدگان بین طرفین درگیری را پیش بینی کرده است.

پوتین ابراز امیدواری کرد که این توافق نامه شرایطی را برای توسعه روابط باکو و ایروان ایجاد کرده و اساسی برای حل و فصل دراز مدت مناقشه قره باغ شود و این منطقه دیگر روی جنگ را نبیند.