۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۳۵ساعت از پایان رای‌گیری

۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۵۷
کد خبر: 479147
اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۳۵ساعت از پایان رای‌گیری

شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد و با وجود پیشتازی قابل ملاحظه بایدن هنوز پیش بینی‌های گوناگونی در مورد نتیجه این انتخابات وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مرحله پایانی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه برگزار شد و با گذشت بیش از سی و پنج ساعت از پایان رای گیری انتخابات آمریکا شمارش آرا هنوز ادامه دارد.

تا این لحظه بایدن پس از پیروزی در ایالت میشیگان با ۲۶۴رای الکترال نسبت به دونالد ترامپ رییس‌جمهور فعلی آمریکا با ۲۱۴ رای الکترال پیش است و برای پیروزی تنها به ۶رای الکترال دیگر نیاز دارد.

تظاهرات، درگیری و بازداشت ده‌ها نفر در آمریکا پس از انتخابات

۱۱:۲۵

همزمان با ادامه تنش‌های سیاسی درباره شمارش آرا در انتخابات آمریکا، معترضان در شهرهای نیویورک، شیکاگو، پورتلند و فیلادلفیا تظاهرات کردند و پلیس نیز ده‌ها نفر را تاکنون بازداشت کرده است.

8

11

12

 

فرماندار پنسیلوانیا درخواست ستاد ترامپ برای توقف شمارش آرا را رد کرد

 

۱۱:۲۷

تام وولف، فرماندار پنسیلوانیا به رغم درخواست ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ برای توقف شمارش آرای صندوق‌ها، شمارش آرا در این ایالت ادامه خواهد یافت.

اعتراضات آمریکا؛ هرج و مرج در «پورتلند»

۱۱:۱۵ -

معترضان در شهر پورتلند بار دیگر به خیابان‌ها آمده و طبق عادت چند ماه اخیر خود، پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

با شدت‌گرفتن ناآرامی‌ها، گارد ملی آمریکا با حمله به تجمع معترضان، شماری را بازداشت کرد.

 

تظاهرات، درگیری و بازداشت دهها نفر در آمریکا پس از انتخابات

در حالی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و جو بایدن نامزد دموکرات، هر کدام مدعی پیروزی در انتخابات شده و یکدیگر را به تقلب متهم می‌کنند، شماری از مردم آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) در چند شهر از جمله پورتلند، فیلادلفیا، شیکاگو و نیویورک به خیابان‌ها آمدند.

در محله منهتن نیویورک، صدها نفر با برپایی تجمعی، در اعتراض به نادیده گرفتن آرای رأی‌دهندگان این کشور تظاهرات کردند. معترضان با سر دادن شعارهایی خواستار توجه به «تک تک آرا» شدند و بر لزوم شمارش همه آرا تاکید کردند.

در تظاهرات شهر پوتلند که پیش از این در مخالفت با هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری تظاهرات کرده بودند، تعدادی از معترضان با آتش زدن پرچم این کشور اعتراضشان را نشان دادند.

تقریبا همزمان با این اعتراضات، در حداقل دو شهر فونیکس در ایالت آریزونا و همچنین دیترویت ایالت میشیگان حامیان دونالد ترامپ در رد شمارش آرا تجمعاتاعتراض ترتیب دادند

انتخابات سنای آمریکا

طبق آخرین گزارش‌ها، دموکرات‌ها ۴۶ و جمهوری‌خواهان ۴۸ کرسی را به خود اختصاص داده‌اند.

6

تظاهرات، درگیری و بازداشت ده‌ها نفر در آمریکا پس از انتخابات

۱۱:۱۱

همزمان با ادامه تنش‌های سیاسی درباره شمارش آرا در انتخابات آمریکا، معترضان در شهرهای نیویورک، شیکاگو، پورتلند و فیلادلفیا تظاهرات کردند و پلیس نیز ده‌ها نفر را تاکنون بازداشت کرده است.

 

آخرین وضعیت رقابت در ۴ ایالت باقیمانده

۱۱:۰۱

ترامپ

اختلاف بایدن و ترامپ در ایالت جرجیا ۴./ درصد است.

آخرین وضعیت ایالات باقیمانده

۱۰:۳۰

پنسیلوانیا با ۲۰ رأی الکترال، ۸۹ درصد آراء را شمارش کرده و ترامپ با ۵۰.۷ درصد از بایدن با ۴۸.۱ درصد جلوتر قرار گرفته است.

کارولینای شمالی با ۱۵ رأی الکترال، ۹۴ درصد آراء را شمارش کرده و ترامپ با ۵۰.۱ درصد از بایدن با ۴۸.۷ درصد جلوتر قرار گرفته است.

جورجیا با ۱۶ رأی الکترال، ۹۸ درصد آراء را شمارش کرده و ترامپ با ۴۹.۶ درصد از بایدن با ۴۹.۱ درصد جلوتر قرار گرفته است.

آلاسکا با سه رأی الکترال، ۵۰ درصد آراء را شمارش کرده و ترامپ با ۶۲.۱ درصد از بایدن با ۳۳.۵ درصد جلوتر قرار گرفت هاست.

نوادا با ۶ رأی الکترال، ۷۵ درصد آراء را شمارش کرده و بایدن با ۴۹.۳ درصد از ترامپ با ۴۸.۷ درصد جلوتر قرار گرفته است.

درخواست ستاد ترامپ برای توقف شمارش آراء در جورجیا

۱۰:۲۴ -

در حالیکه بیش از ۹۰ هزار رأی در ایالت «جورجیا» هنوز شمارش نشده است، ستاد انتخاباتی ترامپ خواستار توقف شمارش آرا در ایالت جورجیا شد.

۹۹ درصد آراء در ایالت جورجیا با ۱۶ رأی الکترال شمارش شده است و «دونالد ترامپ» توانسته ۴۹.۶ درصد آراء را به خود اختصاص دهد و «جو بایدن» نامزد دموکرات ۴۹.۱ درصد آراء را به دست آورده است.

تجمع حامیان ترامپ در آریزونا و میشیگان برای «توقف شمارش آرا»

۱۰:۱۴ -

طرفداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای توقف شمارش آرای پُستی، در برابر مرکز شمارش آرا در ایالت آریزونا و میشیگان تجمع کردند و طبق برخی گزارش‌ها، تلاش کردند به زور وارد این مراکز شوند.

اخبار مربوط به ساعت‌های قبل انتخابات آمریکا را در اینجا می‌توانید مشاهده کنید.