۰ نفر

خبرگزاری آلمان:

ترامپ بهتر از حد انتظار ظاهر شد

۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۲۳:۳۹
کد خبر: 479078
ترامپ بهتر از حد انتظار ظاهر شد

خبرگزاری د.پ.آ. آلمان با اشاره به پیروزی «دونالد ترامپ» در ایالت‌هایی که گمان می‌رفت آرای آنها از آن دموکرات‌ها باشد، عملکرد وی را بهتر از حد انتظار ارزیابی‌کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری ۷۴ ساله آمریکا بیش از آنچه که نظرسنجی‌ها نشان می‌دادند موفق عمل کرده است. این مطلب را خبرگزاری د.پ.آ. آلمان چهارشنبه اعلام کرد و نوشت: ترامپ در مجموع بهتر از آن که انتظار می‌رفت و نظرسنجی‌ها نشان می‌دادند عمل کرده است.

در این میان عملکرد «جو بایدن» ۷۷ ساله در ایالت‌هایی که انتظار می‌رفت از آن دموکرات ها باشد ضعیف بود و آرای مهم ایالت های فلوریدا و تگزاس را به نامزد جمهوری خواهان واگذار کرده است. نظرسنجی های پیش از انتخابات ریاست جمهوری روز سه شنبه نشان می‌داد بایدن در این ایالت ها با اختلاف ۱۰ درصدی پیشتاز است.

با این حال در ادامه روند شمارش آرا در ایالت‌های کلیدی، پیشرفت های جزئی برای «جو بایدن» در حال ظهور است که به نظر می رسد دونالد ترامپ چندان دوست ندارد.

دونالد ترامپ همچنین مدعی است در برخی ایالت ها از جمله در میشیگان و ویسکانسین که بایدن با اختلاف ناچیز از او پیشی گرفته، برنده شده است. وی اعلام کرده که می خواهد نتیجه انتخابات را در ایالت ویسکانسین به چالش بکشد.

پیش از این نیز کارشناسان به قابل اعتماد نبودن نتایج نظرسنجی ها در آمریکا اشاره کرده و از احتمال تغییر اوضاع در روز انتخابات ریاست جمهوری به نفع ترامپ سخن گفته بودند. این مسئله به ویژه در انتخابات دوره پیشین و در شرایطی که «هیلاری کلینتون» با وجود پیشتازی در نظرسنجی ها، نتیجه را به ترامپ واگذار کرد مشهود بود.