۰ نفر

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی:

کره جنوبی: مرگ‌ومیرهای اخیر ارتباطی با واکسن آنفلوآنزا ندارد

۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱
کد خبر: 476126
کره جنوبی: مرگ‌ومیرهای اخیر ارتباطی با واکسن آنفلوآنزا ندارد

مقامات کره جنوبی می‌گویند مرگ نوجوان ۱۷ساله‌ای که زمان کوتاهی پس از دریافت واکسن آنفلوانزا جان خود را از دست داد، هیچگونه ارتباطی با این واکسن ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،‌ تاکنون ۳۲ نفر در کره‌جنوبی پس از آنکه واکسن آنفلوآنزا را دریافت کرده‌اند، جان خود را از دست داده‌اند که این مسئله باعث بوجود آمدن نگرانی‌هایی شده است.

شبکه خبری بی‌بی‌سی در همین رابطه گزارش کرده است که مقامات بهداشتی کره جنوبی می‌گویند تاکنون ۱۳ میلیون نفر در برنامه واکسیناسیون سراسری، این واکسن را دریافت کرده‌اند و این مرگ‌ها ربطی به واکسن آنفلوانزا ندارد.

دولت کره‌جنوبی در تلاش است تا با انجام این واکسیناسیون سراسری، جلوی شیوع آنفلوانزا را در حالیکه همزمان در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند، بگیرد.

نوجوان ۱۷ ساله‌ای که پس از دریافت واکسن آنفلوانزا جان خود را از دست داد جزو اولین کسانی بود که فوت کرد و اکنون سازمان پزشکی قانونی کره‌جنوبی می‌گوید که هیچ نوع ارتباطی بین اینکه واکسن آنفلوانزا موجب مرگ این نوجوان شده، پیدا نکرده است.

نخست وزیر این کشور ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های این افراد خواستار تحقیقات دقیق برای کشف عامل اصلی مرگ آنها شده اما تاکید کرده است که واکسیناسیون علت این فوت‌ها نبوده است.

هرچند هنوز نگرانی‌های بسیاری از شهروندان در این خصوص برطرف نشده است.

در حالی که "انجمن واکسیناسیون کره" نیز توصیه کرده که برنامه تزریق واکسن آنفلوآنزا باید ادامه پیدا کند اما "اتحادیه پزشکی کره" که یک اتحادیه کارکنان بهداشتی است از دولت خواسته به تعویق انداختن این برنامه ملی را در نظر داشته باشد.

دولت کره جنوبی قصد دارد جمعیت آسیب‌پذیر این کشور از جمله سالمندان را امسال در برابر آنفلوآنزای فصلی واکسینه کند. طبق آمار رسمی، سالانه حدود ۳۰۰۰ مورد مرگ مرتبط با آنفلوآنزا در این کشور رخ می‌دهد.