۰ نفر

در اشاره به اقدامات آمریکا؛

چین: اکثریت شورای امنیت علیرغم تهدیدات برجام را حفظ کردند

۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۰:۱۴
کد خبر: 475605
چین: اکثریت شورای امنیت علیرغم تهدیدات برجام را حفظ کردند

وزیر خارجه چین در اظهاراتی در نشست مجازی شورای امنیت گفت که اکثریت اعضای این شورا علیرغم تهدیدات، برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام را حفظ نمودند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وزیر خارجه چین در نشست مجازی شورای امنیت به حفظ برجام توسط شورای امنیت با وجود تهدیدات آمریکا اشاره کرد.

«وانگ یی» در این نشست گفت: اکثریت شورای امنیت با وجود سرکوب و حتی تهدیدات، برنامه جامع اقدام مشترک را حفظ کردند.

این در حالی است که وزارت خارجه چین امروز دوشنبه به تهدیدهای آمریکا مبنی بر تحریم کشورهای طرف معامله تسلیحاتی با ایران هم واکنش نشان داد.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفت: این آمریکا است که همه جا دوره می‌افتد و سلاح می‌فروشد حال آنکه از تجارت نظامی برای برآورده کردن منافع ژئوپلیتیکی خود هم استفاده کرده و حتی آشکارا در مسائل داخلی دیگر کشورها مداخله می‌کند.

وی در پاسخ به تهدیدهای آمریکا افزود: چین تجارت تسلیحاتی خود را در هماهنگی با سیاست صادرات نظامی و تعهدات بین‌المللی‌اش پیش می‌برد.

به گفته لیجیان، اظهارات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران، کاملاً غیرقابل توجیه است.

همزمان با لغو خودکار تحریم تسلیحاتی ایران از بامداد روز یکشنبه، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: واشنگتن برای اعمال تحریم علیه هر شخص یا سازمانی که تأمین، فروش یا انتقال اسلحه به ایران یا از ایران را تسهیل می‌کند، آمادگی لازم را دارد.

روسیه نیز تحریم‌های آمریکا را امری عادی تلقی و تاکید کرد که سیاست‌هایش را بر مبنای تهدیدهای واشنگتن بنا نمی‌کند.