۰ نفر

از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا؛

شرکت آمریکایی به اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران جریمه شد

۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۲۳:۵۶
کد خبر: 475600
شرکت آمریکایی به اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران جریمه شد

وزارت خزانه‌داری آمریکا از محکوم شدن یکی از ۱۰ شرکت بزرگ این کشور به پرداخت بیش از ۴.۱ میلیون دلار جریمه به اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران در سال ۲۰۱۶ خبر داد.

به گزارش رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد شرکت هلدینگ «برکشایر هاتاوی» به دلیل نقض تحریم‌هایآمریکا علیه ایران توسط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌اش در ترکیه، 4.14 میلیون دلار جریمه شده و پذیرفته است تا با پرداخت جریمه مذکور این پرونده بسته شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بنابر اعلام دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکا به شمار می‌رود، در سال 2016 یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ برکشایر هاتاوی در ترکیه 383 میلیون دلار تجهیزات برش به دو توزیع‌کننده فروخته و این تجهیزات در نهایت سر از ایران در آورده است.

به گفته مقامات اوفک، این شرکت ترکیه‌ای از قبل می‌دانسته که این کالاها قرار است در نهایت به ایران فروخته شود اما این مسئله را از شرکت مادر (برکشایر هاتاوی) پنهان کرده است و در نهایت شرکت برکشایر هاتاوی پس از پی بردن به ماجرا داوطلبانه اطلاعات لازم را در اختیار اوفک قرار داده و کارکنانی که در این معامله نقش داشته‌اند را اخراج کرده است.

شرکت هلدینگ برکشایر هاتاوی تاکنون در این خصوص اظهارنظر نکرده و درخواست خبرنگار رویترز برای گفتگو در این رابطه را نیز رد کرده است.