۰ نفر

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل:

جامعه جهانی در برابر آفت یکجانبه‌گرایی آمریکا متحد شود

۲۵ مهر ۱۳۹۹، ۲۲:۵۲
کد خبر: 474648
جامعه جهانی در برابر آفت یکجانبه‌گرایی آمریکا متحد شود

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ابراز تاسف از بی‌اعتنایی آمریکا به موضع سازمان ملل در دوران همه‌گیری کرونا، از جامعه جهانی خواست علیه آفت یکجانبه‌گرایی واشنگتن، متحد شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد زارعیان روز جمعه در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با حضور النا دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره تاثیر منفی اقدامات قهریه یکجانبه بر برخورداری از حقوق بشر برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: همانطور که گزارشگر ویژه اشاره کرد، سازمان ملل متحد از ابتدای همه‌گیری، اثرات مخرب تحریم‌های یکجانبه و ضرورت همبستگی و احترام کامل به کلیه حقوق بشر را به رسمیت شناخت.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با این حال، ایالات متحده با وضع تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه کشورهایی که بیشتر به ویروس کرونا مبتلا هستند، بی‌اعتنایی خود را تشدید می‌کند.

زارعیان اضافه کرد: فشار حداکثری علیه مردم ایران در طی همه‌گیری کرونا، به صراحت حق زندگی و حق سلامتی را به ویژه برای آسیب‌پذیرترین قشر جمعیتی از جمله زنان، کودکان، سالمندان و بیماران نقض می‌کند.

وی اظهار کرد: همچنین تاثیرات فراسرزمینی اقدامات قهری یکجانبه که توسط ایالات متحده علیه بسیاری از کشورها اعمال شده است، بر حاکمیت سایر کشورها، منافع قانونی نهادها یا اشخاص تحت صلاحیت آنها و آزادی تجارت و ناوبری تاثیر می‌گذارد و تحقق حق توسعه را مختل می‌سازد.

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد: ما متاسفیم که تماس‌های متعدد سازمان ملل اعم از دبیرکل، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و همچنین سازوکارهای حقوق بشر برای لغو تحریم‌های یکجانبه، توسط ایالات متحده مورد توجه قرار نگرفته است.

زارعیان تصریح کرد: این هشداری است که نشان می‌دهد جامعه بین‌المللی باید در برابر این آفت متحد شوند، پیش از آنکه خیلی دیر شود.

دولت ترامپ پس از خروج از توافق بین‌المللی برجام در اردیبهشت ۱۳۹۷، شدیدترین اعمال تروریسم اقتصادی را متوجه مردم ایران ساخت و حتی در دوران همه‌گیری کرونا هم حاضر نشد شرایط ارسال دارو و تجهیزات پزشکی لازم را به ایران فراهم سازد.

تروریسم اقتصادی ترامپ علیه مردم ایران حتی به تازگی ۱۸ بانک و نهاد مالی ایرانی را تحت تحریم قرار داد تا حداقل‌های لازم برای تامین ملزومات پزشکی را بر مردم ایران مسدود سازد.