۰ نفر

در یک برنامه تلویزیونی؛

ترامپ: در صورتی قدرت را تحویل می‌دهم که انتخابات سالم برگزار شود/ بایدن: آمریکا اکنون بیش از هر زمان دیگر منزوی است

۲۵ مهر ۱۳۹۹، ۹:۱۵
کد خبر: 474549
ترامپ: در صورتی قدرت را تحویل می‌دهم که انتخابات سالم برگزار شود/ بایدن: آمریکا اکنون بیش از هر زمان دیگر منزوی است

دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا به جای شرکت در مناظره مجازی در پی لغو مناظره دوم به دلیل ابتلای ترامب به کرونا، با حضور در برنامه تلویزیونی به سوالات رای‌دهندگان و مخاطبان پاسخ دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات پنجشنبه شب به وقت واشنگتن ضمن نپذیرفتن مناظره مجازی، در یک برنامه تلویزیونی به سوالات رای‌دهندگان پاسخ دادند.

ترامپ برای پاسخ به سوالات مخاطبان و رای دهندگان در یک برنامه انتخاباتی شهر میامی ایالت فلوریدا در شبکه «ان بی سی نیوز»، حضور پیدا کرد و به سوالاتی درباره وضعیت سلامتی خود پس از ابتلا به ویروس کرونا پاسخ داد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: احساس بدی نداشتم، اما کمی درتب داشتم که پزشکانکاخ سفید گفتند باید به بیمارستان انتقال پیدا کنم و من هم به نظر آنان احترام گذاشتم و به بیمارستان وولتر رید رفتم  که پس از یک سری معاینات پزشکی بهبودی حاصل شد.

ترامپ در پاسخ به سوال مجری شبکه ان بی سی نیوز درباره اینکه آیا روز قبل از مناظره آزمایش داده بود، گفت: دقیق به یاد ندارم اما آزمایشات زیادی انجام دادم که پایان روز پنج‌شنبه و یک روز پس از مناظره، آزمایش من مثبت اعلام شد.

مجری شبکه مزبور پرسش دیگری را از دونالد ترامپ مطرح کرد و گفت: اقای رئیس جمهور شما باید طبق قانون کمیسیون مناظره پیش از حضور در مناطره نخست آزمایش منفی می‌داشتید که گویا نداشتید درست است؟ ترامپ در پاسخ به این سوال بدون روشنگری درباره آخرین زمان انجام آزمایش کرونا گفت: من نمی‌دانم. اما پزشکان انجام می‌دهند و من از آنها نمی‌پرسم. شاید یک روز قبل از آن انجام داده باشم.

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این سوالکه در صورت باخت در انتخابات به صورت مسالمت‌آمیز قدرت را تحویل خواهد داد یا خیر، گفت: در صورتی قدرت را تحویل خواهم داد که شاهد یک انتخابات سالم و عادلانه بوده باشیم.

وی در ادامه به تخلفات در برخی حوزه‌های رایی‌گیری در ایالت‌هایی که رأی‌گیری در آنها آغاز شده اشاره کرد و مدعی شد که هزاران برگه ری که نام او در آنها درج شده بود، به سطل‌های زباله انداخته شد.

دونالد ترامپ , کشور آمریکا , جو بایدن , انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ,

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا سرنوشت انتخابات به دادگاه عالیامریکا خواهد کشید یا نه و اینکه آیا ایمی برت قاضی که ترامپ معرفی کرده است به او رای خواهد داد یا نه، گفت: امیدوارم که سرنوشت انتخابات به دادگاه عالی نکشد اما اگر هم این اتفاق بیفتد، اضی ایمی برت هر تصمیمی را که خودش صلاح بداند، آن را اتخاذ خواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا درباره وضعیت اقتصادی کنونی آمریکا با وجود کرونا و مقایسه آن با دوره ریاست جمهوری قبل از خود گفت که دولت وی بیش از سایر دولت‌های قبلی شغل ایجاد کرده است و شرکت‌های خارجی یکی پس از دیگری در حال ورود به آمریکا هستند.

ترامپ افزود: بنیادهای مستحکم و قوی که او ایجاد کرده است، باعث شد تا شاهد بازگشت سریع اقتصاد آمریکا به یک وضعیت نرمال بعد از شیوع ویروس کرونا باشیم.

همزمان «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا  هم در فیلادلفیا با شکبه «ای بی سی نیوز» مشابه برنامه ترامپ را اجرا کرد و به طور مستقیم با رای‌دهندگان به گفت‌وگو نشست.

بایدن گفت که بیش از 210 هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند، اما رئیس جمهور هیچ کاری برای مقابله با ویروس کرونا انجام نداده است.

نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهور آمریکا با انتقاد تند از عملکرد ترامپ در مقابله با ویروس کرونا گفت که مهار ویروس کرونا باید عقلانی باشد، بدون اینکه اقتصاد این کشور نابود شود.

وی تاکید که دونالد ترامپ اطلاعات دقیق و درستی درباره واکسن ویروس کرونا در اختیار مردم قرار نمی‌دهد.

دونالد ترامپ , کشور آمریکا , جو بایدن , انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ,

جو بایدن ادامه داد: اقتصاد ما در جهان خوب خواهد بود؛ به شرطی که فردی در آمریکا به قدرت نرسد که بخواهد مالیات را افزایش دهد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا رأی‌دهندگان سیاه‌پوست باید به او رای دهند، گفت: آنها (سیاه پوست‌ها) باید ابزارهای در اختیار داشته باشند تا بتوانند ثروت و سرمایه بیشتری را تولید کنند.

نامزد حزب دموکرات‌ها در ادامه سیاست خارجی رئیس جمهور آمریکا را به باد انتقاد گرفت و اظهار داشت: آمریکا اکنون بیش از هر زمان دیگر منزوی است. ایران به بمب هسته‌ای نزدیک‌تر شده است و کره شمالی هم اکنون موشک زیادی دارد، همپیمانان آمریکا به این کشور اعتماد لازم را ندارند.