۰ نفر

مدیرعامل موسسه گردشگری آتلانتید:

فرصت‌های همکاری ایران و اروپا افزایش پیدا کند

۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۲۰
کد خبر: 468174
فرصت‌های همکاری ایران و اروپا افزایش پیدا کند

مدیرعامل موسسه گردشگری آتلانتید ایتالیا گفت: باید کاری کنیم که جو منفی ایجاد شده علیه ایران از بین برود، همکاری فرهنگی بهترین سفیر برای گفت‌وگوی سیاسی و ایجاد صلح است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، استفانو سانتوس عصر امروز پیرامون ظرفیت‌های گردشگری در استان گلستان اظهار کرد: تقویت صنعت گردشگری این فرصت را به افراد می‌دهد که شناخت بیشتری از یکدیگر به دست آورند.

وی بر لزوم همکاری‌های دو کشور ایران و اتحادیه اروپا تاکید و تصریح کرد: به دنبال این هستیم که فرصت‌های همکاری بین دو کشور افزایش پیدا کند، مسئله مهمی که احساس می‌کنم این است که ایران به شکل واقعی باید معرفی شود.

مسئول همکاری بین‌المللی گردشگری اتحادیه اروپا با بیان اینکه اخیرا توسط رسانه‌های بین‌المللی خیلی علیه ایران تبلیغات منفی می‌کنند، افزود: بهترین راه برای غلبه بر تبلیغات منفی که علیه ایران در حال انجام است همکاری مشترک بین ایران و اروپاست.

سانتوس؛ موازنه فرهنگی را مولفه‌ای اثرگذار در راستای تقویت ارتباطات دوسویه برشمرد و بیان کرد: هدف ما استقبال همکاری مشترک است که این اتفاق از طریق گفت‌وگو بین ایران و اتحادیه اروپا قابل انجام خواهد بود.

وی با ابراز نگرانی از اینکه نسل جدید نسبت به فرهنگ گذشته و پیشینه کشورش اطلاعات کافی ندارد بر لزوم شناسایی راهکارهای جدید برای برون‌رفت از این مسئله مهم تاکید کرد و گفت: باید راه محافظت از میراث فرهنگی را پیدا کنیم و آن را به نسل جدید انتقال دهیم.

مدیرعامل موسسه گردشگری آتلانتید ایتالیا با اشاره به اینکه نسل جدید قدر میراث فرهنگی خود را آنطور که باید نمی‌داند، اظهار کرد: تقویت صنعت گردشگری این فرصت را به افراد می‌دهد که شناخت بیشتری از یکدیگر به دست آورند.

سانتوس؛ ایجاد گردشگری پایدار را مهره پیشرفت ارتباطات دوسویه بین ایران و ایتالیا برشمرد و گفت: عده‌ای با هدف سروسامان دادن به زیرساخت‌های منطقه‌ای باعث آسیب به بافت‌های فرهنگی و گردشگری می‌شوند.

وی با ابراز علاقه نسبت به ارتقاء گردشگری تاکید کرد: محافظت از میراث فرهنگی جزو رویکردهای ما است، اعتقاد داریم که میراث فرهنگی فقط به نسل جدید تعلق ندارد بلکه به همه دنیا تعلق دارد و ما باید تلاش کنیم توسعه گردشگری و میراث فرهنگی را افزایش دهیم تا بتوانیم منابع گردشگری را حفظ کنیم.

مدیرعامل موسسه گردشگری آتلانتید ایتالیا ارتقاء دانسته‌ها را در سایه همکاری مشترک مفید خواند و افزود: باید کاری کنیم که جو منفی ایجاد شده علیه ایران از بین برود، همکاری فرهنگی بهترین سفیر برای گفت‌وگوی سیاسی و ایجاد صلح است.

سانتوس؛ همکاری بین دو کشور را در راستای تقویت امنیت مهم دانست و گفت: ما می‌خواهیم بدانیم چه فرصت‌هایی در استان گلستان و ایران وجود دارد و چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم و در راستای ارتقاء همکاری بین ایران و اتحادیه اروپا بیشتر تلاش کنیم.

وی بیان کرد: وقتی مردم اروپا فرهنگ ایران را درک کنند آن وقت خودشان می‌توانند فرصت را غنیمت شمرده و از نزدیک با فرهنگ ایران آشنا شوند.

مدیرعامل موسسه گردشگری آتلانتید ایتالیا؛ تقویت صنعت گردشگری را در رشد و ارتقاء فرهنگ محلی مهم دانست و گفت: حفظ میراث فرهنگی در ارتقاء گردشگری موثر است که نباید به این مهم بی‌توجه باشیم.