۰ نفر

به دلیل اعتراضات اخیر آمریکا؛

ترامپ خواستار قطع بودجه شهر نیویورک و چند شهر دیگر شد

۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۳۲
کد خبر: 464387
ترامپ خواستار قطع بودجه شهر نیویورک و چند شهر دیگر شد

رئیس‌جمهور آمریکا با امضای سندی خواستار قطع بودجه شهر نیویورک و چند شهر دیگر آمریکا که اخیراً صحنه اعتراضات بوده‌اند شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک رسانه آمریکایی گزارش داده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به دولت فدرال این کشور دستور داده روند قطع بودجه شهر «نیویورک» و سه شهر دیگری که اخیراً صحنه تظاهرات بوده‌اند را آغاز کند.

روزنامه «نیویورک‌پست» مدعی شده ترامپ روز چهارشنبه با امضای یک سند پنج صفحه‌ای این درخواست را مطرح کرده است.

نیویورک، واشنگتن، سیاتل و پورتلند چهار شهری هستند که ترامپ، بودجه آنها را نشانه گرفته است. این شهرها بعد از قتل نژادپرستانه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی صحنه تظاهرات‌های خشونت‌آمیز بوده‌اند.

ترامپ در سند مذکور دوبار نام «بیل دی‌بلاسیو»، شهردار نیویورک را ذکر کرده. او نوشته است: «دولت من اجازه نخواهد داد دلارهای به دست آمده از مالیات شهروندان هزینه بودجه شهرهایی شوند که اجازه داده‌اند به مناطق قانون‌گریز تبدیل شوند.»

در این سند آمده است: «به منظور حصول اطمینان از اینکه بودجه‌های فدرال هدر نمی‌روند و یا به طریقی هزینه نمی‌شوند که ناقض قول دولت ما برای محافظت از زندگی، آزادی و اموال مردم باشد، ضروری است که دولت فدرال اقدام به بازنگری در مصرف بودجه توسط حوزه‌هایی کند که آنارشیسم، خشونت و تخریبگری علیه شهرهای آمریکایی را مجاز کرده‌اند.»

ترامپ از سازمان‌های فدرال خواسته ظرف ۱۴ روز گزارشی از «تمامی بودجه‌های فدرال که در اختیار شهرهای سیاتل، پورتلند، نیویورک و واشنگتن» قرار گرفته‌اند تهیه کنند.

او همچنین به «ویلیام بار»، وزیر دادگستری آمریکا دستور داده فهرستی از «حوزه‌های آنارشیست» که اجازه تداوم تخریب اموال را داده‌اند تهیه کند. 

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین از رئیس اداره بودجه کاخ سفید خواسته ظرف ۳۰ روز تا آنجا که قانون اجازه می‌دهد دسترسی «حوزه‌های آنارشیست» به بودجه‌های فدرال را محدود کند.

نیویورک‌پست نوشته دستور ترامپ می‌تواند اثرات مالی هنگفتی داشته باشد. به عنوان مثال، نیویورک سالانه ۷ میلیارد دلار از دولت فدرال کمک مالی دریافت می‌کند.