آخرین آمار منتشر شده در خصوص شمار مطالبات بیکاری جدید بر اثر وضعیت اقتصادی ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده، در هفته منتهی به 15آگوست، به 1.106میلیون مورد افزایش یافت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش CNBC، شمار افرادی که در هفته گذشته متقاضی دریافت مزایای بیکاری شدند بیش از حد انتظار بود و با وجود اینکه قانون‌گذران در تلاش برای تصویب یک بسته حمایتی جدید هستند، نگرانی‌ها از وضعیت اقتصادی افزایش یافت.

وزارت کار در روز پنجشنبه اعلام کرد که مطالبات اولیه بیکاری برای هفته منتهی به 15آگوست به 1.106میلیون مورد رسید. این در حالی است که اقتصاددانان انتظار داشتند این آمار 923هزار مورد باشد. مطالبات اولیه برای هفته پیش از این نیز با 8هزار مورد افزایش به 971هزار نفر رسیده بود.

قانون‌گذاران دموکراتیک می‌خواهند مزایای بیکاری افزوده 600دلاری هفتگی که شامل بسته حمایتی پیشین می‌شد را حفظ کنند. در اوایل هفته جاری، بیش از 100 نماینده دموکرات مجلس درخواست تصویب یک لایحه کوچکتر برای برگشت مزایای اضافی را از نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، مطرح کردند، در حالی که جمهوری‌خواهان اعلام کردند که خواهان دادن مزایای بیشتر با نرخ کمتر هستند.

مطالبات مداوم، که مربوط به افرادی است که حداقل برای دو هفته متوالی مزایای بیکاری دریافت می‌کنند، با 636هزار مورد کاهش، در هفته منتهی به 8آگوست به 14.844میلیون مورد رسید.

در نمودار ارائه شده، مطالبات اولیه دریافت بیمه بیکاری در آمریکا از ابتدای سال تا کنون را مشاهده می‌کنید؛

مطالبات بیکاری آمریکا