۰ نفر

دونالد ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد

توافق عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات

۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۰۴
کد خبر: 459654
توافق عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه ۲۳ مرداد در بیانیه‌ای از توافق اسرائیل و امارات برای «عادی‌سازی کامل روابط» خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، دونالد ترامپ می گوید، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و شیخ محمد بن زیاد، ولیعهد پایتخت امارات برای برقراری صلح و عادی سازی توافق کردند.

براساس بیانیه مشترک امریکا، اسرائیل و امارات، «در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را معلق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: هیأت‌های اسرائیل و امارات در هفته‌های آتی برای امضای توافقات دوجانبه در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، توریسم، پروازهای مستقیم، امنیت، مخابرات، فناوری، انرژی، بهداشت، فرهنگ، محیط زیست، تأسیس سفارتخانه‌های دوجانبه و سایر حیطه‌های دارای منافع دوطرفه دیدار خواهند کرد.

امارات متحده عربی و اسرائیل فوراً همکاری‌های خود در زمینه درمان ویروس کرونا و ساخت واکسن برای آن را آغاز خواهند کرد. با همکاری‌های مشترک، این تلاش‌ها باعث نجات جان انسان‌ها در جهان اسلام، یهودیت و مسیحیت در سراسر منطقه خواهد شد.