۰ نفر

هوک:

تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران به رای گذاشته می‌شود

۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۰۰
کد خبر: 459649
تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران به رای گذاشته می‌شود

نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران گفت دولت آمریکا قطعنامه خود برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را امروز به رای می‌گذارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برایان هوک، نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران در آخرین تلاش‌ها در دوره کاری خود، بار دیگر خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد و گفت دولت آمریکا قطعنامه خود برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را امروز به رای می‌گذارد و واشنگتن علاوه بر این، قصد دارد سندی شش صفحه‌ای را میان اعضای شورای امنیت توزیع کند.

او همچنین بار دیگر مدعی لزوم ادامه تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران تا تغییر رفتار تهران  شده است.

ناظران برکناری برایان هوک، مسئول امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا را نشانه سردرگمی واشنگتن در برخورد با ایران و شکست سیاست فشار حداکثری می‌دانند.

با توجه به محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا احتمالا رای‌گیری در خصوص این قطعنامه به‌صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.

پس از آغاز فرآیند رای‌گیری، کشور‌ها ۲۴ ساعت فرصت خواهند داشت تا رای خود را به دبیرخانه شورا اعلام نمایند. پس از آن رئیس شورای امنیت نتیجه رای‌گیری را اعلام خواهد کرد.

کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل با وجود مخالفت‌های بین المللی با قطعنامه ضد ایرانی مدعی شد کشورهایی در خاورمیانه خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شده اند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل پیش از این نیز هدف این کشور از انجام اصلاحات در پیش‌نویس قطعنامه مربوط به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را جلب نظر شورای امنیت عنوان کرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر مدعی شد واشنگتن می‌تواند با استفاده از قطعنامه ۲۲۳۱ تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران را بازگرداند.

قطعنامه ۲۲۳۱ ذیل برجام در شورای امنیت به تصویب رسید. آمریکا در حالی مدعی است می‌تواند از این قطعنامه علیه ایران استفاده کند که خود دو سال پیش از برجام خارج شده است و دیگر عضوی از این توافقنامه نیست.