۰ نفر

پس از هفته ها گمانه زنی؛

بایدن معاون خود را معرفی کرد

۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۰:۵۲
کد خبر: 459245
بایدن معاون خود را معرفی کرد

نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه گزینه موردنظر خود برای پُست معاونت ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، خبرگزاری سی ان ان در گزارشی اعلام کرد که «جو بایدن» از میان گزینه‌های موردنظرش «کَمِلا هریس» سناتور ایالت کالیفرنیا را به عنوان یار انتخاباتی و معاون خود در دوره احتمالی ریاست جمهوری انتخاب کرد.

این نامزد دموکرات پیشتر گفته بود که یک زن را به عنوان یار انتخاباتی خود معرفی خواهد کرد- رویکردی که در راستای جلب آرا جمعیت مؤنث و با شعار برابری جنسیتی اتخاذ شده؛ حال آنکه اگر فرد مورد نظر علاوه بر مؤنث بودن، رنگین پوست هم باشد، بایدن عملاً با یک تیر دو نشان زده به ویژه اکنون که جامعه آمریکایی از بابت نژادپرستی سازمان‌یافته در بطن نظام سرمایه‌داری به تنگ آمده است.

افزون بر «کَمِلا هریس» سناتور ایالت کالیفرنیا، «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست، «تمی داکورت» سناتور ایالت ایلینوی، «ول دمینگز» و «کارن بس» دو عضو مجلس نمایندگان، «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، «کیشا لنس باتمز» شهردار آتلانتا و «میشل لوین گریشام» فرماندار ایالت نیومکزیکو و «گرچن ویتمر» فرماندار ایالت میشیگان، به عنوان گزینه‌های احتمالی معاونت جو بایدن مطرح بودند.

شایان ذکر است که کنوانسیون حزبی دموکرات‌ها برای اعلام رسمی نامزدی بایدن قرار است ۱۷ تا ۲۰ آگوست (۲۷ تا ۳۰ مرداد) برگزار شود.