۰ نفر

در تماسی ویدئو کنفرانسی:

موسوی با سخنگوی وزارت خارجه‌ روسیه گفت‌وگو کرد

۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۳۵
کد خبر: 459215
موسوی با سخنگوی وزارت خارجه‌ روسیه گفت‌وگو کرد

سخنگویان وزارت امور خارجه‌های جمهوری اسلامی ایران و روسیه امروز در گفت‌و‌گویی ویدئو کنفرانسی راه‌های گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های رسانه‌ای و مقابله با فضاسازی‌های غیر واقعی کشورهای غربی را مورد بحث قرار دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و خانم «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه  عصر امروز (سه شنبه) در یک گفت‌و‌گوی ویدئو کنفرانسی راه های گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های  رسانه‌ای و مقابله با فضا سازی‌های غیر واقعی کشورهای غربی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این گفت‌و‌گو طرفین ادعای کشورهای غربی مبنی بر بی طرفی و استقلال رسانه‌ها را رد کرده و تصریح کردند که متاسفانه در حال حاضر رسانه‌ها در غرب به ابزاری برای جنگ روانی و انتشار اخبار غیر واقعی بر علیه کشورهای مستقل تبدیل شده‌اند.

ایران و روسیه

طرفین همچنین با اشاره به توسعه مناسبات دو کشور در همه سطوح و زمینه‌ها، نزدیکی و اشتراک مواضع دو کشور در مسائل مختلف از جمله مخالفت با تحریم‌های ظالمانه غرب و همکاری‌های منطقه‌ای را فرصتی برای همکاری نزدیکتر سخنگویان وزارت امور خارجه دو کشور عنوان کردند.

مبادله هیاتهای رسانه ای و فراهم کردن زمینه تبادل نظر بین اصحاب رسانه های دو کشور، تسهیل انجام مصاحبه رسانه‌های دو کشور با مقامات کشور مقابل و تداوم رایزنی‌های سخنگویان وزارت امور خارجه دو کشور به صورت دوجانبه و با سخنگویان وزارت امور خارجه سایر کشورهای دوست و همفکر از دیگر موضوعات مورد بحث سخنگویان وزارت امور خارجه دو کشور بود.