۰ نفر

در نظرسنجی از دانشجویان آمریکایی مشخص شد؛

پیشتازی ۵۰درصدی بایدن مقابل ترامپ

۱۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۴
کد خبر: 458276
پیشتازی ۵۰درصدی بایدن مقابل ترامپ

در یک نظرسنجی جدید، 68درصد دانشجویان کالج گفتند در انتخابات نوامبر به نامزد دموکرات‌ها و معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا رأی خواهند داد، در حالی که میزان حمایت آن‌ها از رئیس‌جمهور این کشور تنها 19 درصد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌روی آمریکا طبق نتایج یک نظرسنجی جدید، با حمایت حدود ۵۰ درصد در بین دانشجویان از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پیش است.

این نظرسنجی که توسط شرکت نظرسنجی و تحلیل آنلاین Chegg/College Pulse انجام شده، نشان داد اگر انتخابات امروز برگزار شود، ۶۸ درصد دانشجویان کالج تمایل دارند به بایدن رأی بدهند. تنها ۱۹ درصد گفتند ترامپ را انتخاب می‌کنند. در بین سایرین هم شش درصد گفتند رأی نمی‌دهند و هفت درصد هم گفتند به شخصی سوم رأی خواهند داد.

این شرکت از ۱۴ آوریل هر هفته نظرات ۱۵۰۰ دانشجوی تمام ‌وقت و پاره ‌وقت را درباره انتخابات بررسی می‌کند. این ۱۵۰۰ دانشجو هم‌اکنون در حال گذراندن دوره تحصیلی دو یا چهار ساله در سراسر ۵۰ ایالت آمریکا هستند. این نظرسنجی حاشیه خطا گزارش نکرد.

نظرسنجی مذکور همچنین نشان داد بایدن در بحث نژادی هم در مقابل ترامپ پیش است و بزرگ‌ترین حمایت را از دانشجویان سیاه‌پوست کالج دارد. طبق این نظرسنجی، ۸۱ درصد دانشجویان سیاه‌پوست گفتند به بایدن رأی خواهند داد، در بین دانشجویان آسیایی این میزان ۷۵ درصد، در بین لاتین‌تبارها ۷۳ درصد و در بین دانشجویان سفید پوست ۶۴ درصد بود.

در مقابل، ۲۴ درصد دانشجویان سفید پوست، حدود شش درصد دانشجویان سیاه‌پوست و ۱۴ درصد لاتین‌تبارها گفتند که به رئیس‌جمهور آمریکا رأی خواهند داد.

در بحث جنسیت هم ۵۷ درصد دانشجویان مرد و ۷۷ درصد دانشجویان زن حامی بایدن بودند و تنها ۲۷ درصد دانشجویان مرد و ۱۲ درصد زنان گفتند که به ترامپ رای خواهند داد.

در این نظرسنجی، شرکت‌کنندگان همچنین به پیش‌بینی نتیجه انتخابات سوم نوامبر پرداختند. طبق نتایج به دست آمده، ۶۲ درصد پیش‌بینی کردند که ترامپ بار دیگر رئیس‌جمهور آمریکا نخواهد شد، در حالی که ۳۸ درصد گفتند او پیروز این انتخابات خواهد شد.

به گزارش نشریه «نیوزویک»، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در نظرسنجی‌های ملی مختلف از رئیس‌جمهور آمریکا پیش است.

در نظرسنجی‌ای که اخیراً توسط شرکت Hill/HarrisX انجام شد، ۴۳ درصد شرکت‌کنندگان گفتند به بایدن رای خواهند داد و در مقابل ۴۰ درصد ترامپ را انتخاب کردند. این نظرسنجی با شرکت دو هزار و ۸۵۰ رای‌دهنده که نام آن‌ها ثبت شده از دوم تا پنجم اوت انجام شد و حاشیه خطای آن مثبت/منفی ۱.۸۴ درصد بود.

در نظرسنجی دیگری که Economist/YouGov انجام داد، بایدن با اختلافی فاحش‌تر، ۴۹ در مقابل ۴۰ درصد، از ترامپ پیش است. این نظرسنجی هم با شرکت ۱۵۰۰ آمریکایی از دوم اوت تا چهارم با حاشیه خطای مثبت/منفی ۳.۳ درصد انجام شد.