۰ نفر

بیمه سامان در استخدام افراد کم توان اما توانمند پیش قدم شد

۱۵ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۱۶
کد خبر: 326919
بیمه سامان در استخدام افراد کم توان اما توانمند پیش قدم شد

مدیر توسعه سرمایه های انسانی شرکت بیمه سامان در جمعی از مدیران و توانیابان موسسه نیکوکاری رعد در جلسه ای به حمایت از اقشار کم توان جامعه در مسیرهای شغلی شعب شهرستان ها پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین، این جلسه با موضوعیت برنامه ریزی در خصوص بکارگیری و هدایت توانائی های این افراد و استخدام آنان در شعب شهرستان ها با همکاری موسسه نیکوکاری رعد برگزار گردید.

هادی رهبری مدیر توسعه سرمایه های انسانی شرکت بیمه سامان در این جلسه گفت: همکاری با موسسه خیریه رعد و استخدام افراد کم توان برای اولین بار در کشور توسط بیمه سامان صورت گرفت که این امر موجب  شده تا گامی فراتر از مسئولیت اجتماعی برداشته و در حوزه پاسخ گویی اجتماعی عمل کند.

وی افزود: بیمه سامان با حدود 700 پرسنل و بیش از 1000 نمایندگی، به دنیال ایجاد بستری مناسب برای توانمندسازی افراد دارای معلولیت می باشد که با همکاری موسسه خیریه رعد می تواند فضایی مثبت و سرشار از انرژی برای پرسنل در محیط کار ایجاد کند.

رهبری با تاکید بر لزوم ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت ها اظهار کرد: با تصویب هیات مدیره بیمه سامان علاوه بر اشتغالزایی افراد کم توان، با شرکت در نمایشگاه های کار در جذب جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی در دوره کارورزی توسط بیمه سامان توانسته به کاهش دغدغه افراد جویای کار کمک کند.

به گفته او همکاری با موسسه خیریه رعد در استخدام افراد کم توان در انواع پست های شغلی و به دور از ترحم و دلسوزی باعث ایجاد حس اعتماد به نفس در این افراد شده و بیمه سامان توانسته با این روند، در راستای پاسخ گویی اجتماعی قدمی بسیار بزرگ بردارد.

مدیر توسعه سرمایه های انسانی شرکت بیمه سامان با تشریح ابعاد مختلف موضوع پاسخ گویی اجتماعی گفت: یکی از مهمترین دغدغه های بزرگ افراد کم توان در بدو استخدام این است که چگونه مانند سایرین به نظر برسند؟ بیمه سامان توانسته با برنامه ای از پیش تعیین شده و  برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی ، بر توانمندی های افراد جهت افزایش اعتماد به نفس پرسنل کم توان متمرکز شود، به گونه ای که با ایجاد آرامش روانی افراد کم توان در محیط کار نقش موثری در ارتقاء عملکرد آنان داشته باشد.

در این جلسه سرپرست توانیابان موسسه خیریه رعد استان تهران نیز با تقدیر از اقدامات شرکت بیمه سامان در زمینه استخدام و به کارگیری این افراد گفت: این شرکت با همکاری موسسه رعد برای نخستین بار در کشور توانسته نماینده این فعالیت اجتماعی در جامعه باشد.

زینب رستگار مقدم همچنین گسترده تر شدن این همکاری در شعب شهرستان بیمه سامان را نیز خواستار شد.