۰ نفر

رییس کل بیمه مرکزی مطرح کرد:

تحریم‌ها اثر خوبی بر صنعت بیمه نگذاشته است/ برای مصارف خود از ارز نیمایی استفاده می‌کنیم

۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۴۳
کد خبر: 309674
تحریم‌ها اثر خوبی بر صنعت بیمه نگذاشته است/ برای مصارف خود از ارز نیمایی استفاده می‌کنیم

رییس کل بیمه مرکزی با بیان این موضوع که تحریم‌ها اثر خوبی بر عملکرد بیمه‌ها نگذاشته‌اند در خصوص اقدامات برای مقابله تحریم‌ها از برگرداندن ریسک بیمه‌های اتکایی به داخل کشور خبر داد.

اقتصادآنلاین - صبا نوبری؛ غلامرضا سلیمانی در نشست خبری در حاشیه پنجمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در کیش با بیان اینکه صنعت بیمه جزو اولین صنعت‌هایی بود که تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گرفت ادامه داد: علاوه بر آن تغییرات نرخ ارز هم اثر خوبی برای شرکت‌های بیمه نداشته است.

وی افزود: پیش از این در تبدیل‌هایمان از نرخ ارز بازار آزاد استفاده می‌شد اما با همکاری با بانک‌مرکزی نرخ مورد نظر از ارز آزاد به ارز نیمایی تبدیل شده است.

سلیمانی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۹۷ در خصوص پرداخت خساراتی که با نرخ نیمایی صورت می‌گیرد تعدیلی را انجام دهیم.

او از تشکیل کمیته صیانت برای بررسی وضعیت شرکت‌های بیمه‌ای که سودآور نیستند خبرداد و افزود: در این کمیته تصمیم گیری می‌شود که آیا این شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند وضعیت خود را بهبود ببخشند؟ که اگر به این نتیجه برسیم که نمی‌توانند دیگر حمایتی از سوی بیمه مرکزی دریافت نخواهند کرد.

او ادامه داد: برنامه داریم که از تمام شرکت‌های بیمه‌ای از نزدیک بازدید کرده و مشکلات‌آن‌ها را بررسی کنیم.

سلیمانی با تاکید بر اینکه بیمه مرکزی از شرکت‌های بیمه حمایت و بر کار آن‌ها نظارت می‌کند، خاطرنشان کرد: شرکت‌های بیمه‌ای که سودآوری نداشته باشند را تنها نمی‌گذاریم.

او اضافه کرد:وقتی پوشش بیمه را ارزی انجام می‌دهیم پرداخت خسارت هم باید ارزی صورت بگیرد و آن نرخ ارز  باید نرخی باشد که در جبران خسارت ریسک‌ها را کاهش بدهد.

او با اشاره به اینکه پیش از این در تبدیل از ارز بازار آزاد استفاده می شد، خاطرنشان کرد:با همکاری بانک مرکزی نرخ مورد نظر ما از ارز بازار آزاد به ارز نیمایی تبدیل شده‌است.

رییس بیمه مرکزی با بیان اینکه پرداخت خسارات هزینه بالایی برای شرکت‌های بیمه‌ای دارد، افزود: ما تلاش می‌کنیم که در سال ۹۷ که به نوعی خسارات با ارز نیمایی صورت می‌گیرد تعدیلی انجام شود.

 او در این خصوص ادامه داد: حال که ۴ماه به پایان سال مانده‌است اگر نتوانستیم این مسئله را حل کنیم باید انجام آن‌ را به سال ۹۸ موکول کنیم.

سلیمانی با تاکید بر این که تغییرات نرخ ارز اثر خوبی برای شرکت‌های بیمه نداشته است در خصوص تدابیر مقابله با اثر‌ تحریم‌های پیش رو گفت: قصد داریم که با عرضه اوراق سهام بیمه‌ای ریسک‌ها را به داخل کشور برگردانیم و در خصوص بیمه‌های اتکایی این کار به خوبی انجام شده‌است.

او در پایان با اشاره به اینکه شرکت‌های بیمه نباید قلکی برای سهامداران باشند که از حق بیمه‌های مردم برای مصارف دیگر استفاده کنند افزود: در صورت مشاهده چنین اقدامی قطعا با آن‌ها برخورد خواهد شد.