۰ نفر

واگذاری سه‌شرکت بیمه دولتی را با جدیت پیگیری می‌کنیم

تاکید کرباسیان بر پایین بودن سهم بیمه زندگی/ خصوصی سازی در بیمه‌ها باید پیگیری شود

۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷
کد خبر: 235572
تاکید کرباسیان بر پایین بودن سهم بیمه زندگی/ خصوصی سازی در بیمه‌ها باید پیگیری شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی در همایش بیمه و توسعه گفت: در کشورهای توسعه یافته بیمه نقش مهمی در توسعه و به علاوه در زندگی و کسب و کار مردم داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مسعود کرباسیان در بیست وچهارمین همایش بیمه و توسعه با اشاره به اینکه   در شرایطی که انتظار می رفت به نوسان در بازار سهام برسیم شاخص به قله خود رسید و سود سهام به 19 درصد رسید، اظهار کرد: اخیرا مقام معظم رهبری به اقتصاد امن اشاره داشتند که بخشی از آن به بیمه بر می گردد.

وی همچنین گفت: اتفاقاتی که در کشور ما در حوزه معادن، ساختمان، نفت و گاز و پالایشگاه‌ها، حوزه حمل و نقل، بلایای طبیعی و... موجب شده اهمیت بیمه در کشور بیشتر شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تشکر از بانک‌ها، بیمه ها و مجموعه اقتصاد و دارایی برای همراهی و همکاری بعد از حادثه زلزله، گفت: اگرچه همه بخش‌ها کمک کردند اما نقش بیمه مهم تر است و باید نفوذ آن بیشتر شود.

وی در ادامه با ابراز تاسف نسبت به پایین  بودن سهم بیمه زندگی اظهار کرد:سهم بیمه های زندگی بنا به برنامه ششم باید به 20 درصد حق بیمه های تولیدی برسد، ضمن اینکه نمی‌خواهیم بیمه زندگی را تکلیف کنیم بلکه باید در این زمینه اطلاع رسانی صورت بگیرد.

کرباسیان با بیان اینکه خصوصی سازی در بیمه ها را باید پیگیری کنیم و سه شرکت بیمه ای که در اختیار دولت است باید واگذار شود، خاطرنشان‌کرد: بیمه مرکزی باید نقش رگولاتوری داشته باشد.

 وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه برجام در کلیه بخش‌ها آثارش رانشان داده و در بخش بیمه این آثار در حوزه بیمه اتکایی بوده است، افزود: اخیرا با فرانسه در زمینه بیمه اتکایی مذاکراتی داشته ایم.

کرباسیان درباره لایحه بیمه حوادث طبیعی نیز تاکید کرد: ایرادات شورای نگهبان به لایحه بیمه حوادث همگانی در دولت در حال بررسی و رفع شدن است.