۰ نفر

آماده سازی جالب شبکه پرداخت برای مشتریان در نظام بانکی خاورمیانه

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۲۶
کد خبر: 526614
آماده سازی جالب شبکه پرداخت برای مشتریان در نظام بانکی خاورمیانه

امروزه تحت تاثیر پاندمی کرونا چشم انداز پرداخت های جهانی دستخوش تغییرات بی سابقه‌ای شده و نوآوری دیجیتال درحال تغییر شکل بنیادین صنعت خدمات مالی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، دریکسال گذشته،پاندمی کرونا یک شتاب دهنده برای تقویت بیشتر تغییر در پرداخت دیجیتال جهانی بوده است.

اکثرکشورها سیستم های پرداخت آنی را توسعه داده اند ، اما همه آنها متمرکز بر سطح داخلی هستند.

 برای انجام این کار در سطح بین المللی ، باید قابلیت همکاری وجود داشته باشد.

آینده پرداخت ها در امارات متحده عربی 

رییس سیستم های پرداخت در بانک مرکزی امارات متحده عربی، به این نکته اشاره کرد که هر زمان در مورد نوآوری درپرداخت صحبت می کنید ، باید موضوع اصلی ایمنی را که در کنار این مزایا ساخته شده بررسی کنید.  

اوبریک،تعادل بین تقاضای مشتری ، نوآوری و مقررات را برجسته کرد: "مشتریان اکنون نمی خواهند از ابزارهای پرداخت سنتی استفاده کنند، بلکه می خواهند از تلفن های هوشمند و فن آوری های نوآورانه خود استفاده کنند. ". 

درعین حال ، نهادهای نظارتی باید این مقررات را با تنظیم مقرراتی که از نوآوری حمایت می کنند ، تسهیل کنند.

آنها باید بتوانند بین مراقبت از مصرف کننده و تسهیل در نوآوری در این صنعت تعادل برقرار کنند.

اوبریک گفت: "یک بانک مرکزی ، قبل از طراحی یک سیستم یا تلاش برای هدایت بازار به سمت یک جهت خاص ، باید اطلاعات کافی برای تصمیم گیری را داشته باشد."

"اگر ما داده های قابل اعتماد، استاندارد و کاملی از صنعت نداشته باشیم، قطعا این مساله در تصمیم گیری در رابطه با فرایندهای مبارزه با پولشویی تاثیر گذار خواهد بود. 

آینده پرداخت ها در کویت

محمد البلوشی ، رییس پرداخت گروه عملیاتی بانک ملی کویت، خاطرنشان می کند که سن کم جمعیت این کشور عامل دیجیتالی کردن پرداخت ها است.

البلوشی گفت: "60 درصد از جمعیت کویت زیر 30 سال است." 

"آنها بسیار اهل فناوری هستند و دوست دارند از تلفن های هوشمند خود استفاده کنند ؛راحتی ، قابلیت اطمینان بودن و سرعت برای آنها بسیار مهم است." 

در بانک کویت در حال دیجیتالی کردن برخی از فرایندهای خود هستیم ، به ویژه برای شرکت ها. 

یکی از بزرگترین چالش های ما در کویت این است که مشتریان حقوقی خود را به سمت استفاده از کانال های دیجیتال خود سوق دهیم. 

وی خاطرنشان کرد:وجود زیرساخت های ملی برای حمایت از کانال های پرداخت دیجیتال به منظور حمایت از حرکت به سمت یک جامعه بدون پول مهم است.

رییس پرداخت گروه عملیاتی بانک ملی کویت افزود، کویت یک پروژه بلند پروازانه سیستم پرداخت ملی را برای دور شدن از استفاده پول نقد هدایت می کند. 

آینده پرداخت ها در خاور میانه

علاوه بر برنامه های ملی جداگانه برای دیجیتالی کردن پرداخت ها ، یک ابتکار منطقه ای که به این جریان پیوسته است نیز وجود دارد.

"بونا" یک پلت فرم چند جانبه برای پرداخت های مرزی متعلق به صندوق پول عرب است که در یک سال گذشته برای جهان عرب و فراتر از آن فعال شده است.

فیصل هیجاوی ، مدیر ارشد توسعه و استراتژی تجارت در بونا ، توضیح داد: "همزمان با شروع پرداخت های داخلی درزمان واقعی ، تقاضای مشتری به سمت داشتن تجارب مشابه در پرداخت های برون مرزی پیش رفته است." 

"اگر بلافاصله و با هزینه بسیار کم و به روشی امن می توانیم پرداخت داخلی را ارسال کنیم ، چرا نتوانیم هنگام پرداخت برون مرزی همین کار را انجام دهیم؟

این یک درگاه واحد به سوی بانک ها و منطقه است که می تواند به صدها بانک در منطقه و حتی فراتر از آن برسد. این سیستم عامل به بانک ها این امکان را می دهد تا تجربه ای مشابه در زمان واقعی، امن و کم هزینه را که امروز در سطح داخلی از آن لذت می برند ، در سطح برون مرزی به مشتریان خود ارائه دهند." 

با تغییر در دنیای پرداخت که در اینجا وجود دارد ، بانک ها باید سریعاً با جدیدترین فن آوری مطابقت داشته باشند ، نه تنها برای حفظ ارتباط با مشتریان بلکه برای رشدخودشان.