۰ نفر

زنجیره ناگسستنی آموزش نیروی انسانی در تجارت‌نو

۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۱
کد خبر: 487331
زنجیره ناگسستنی آموزش نیروی انسانی در تجارت‌نو

نیروی انسانی نقش اساسی در هدایت و افزایش بهره‌وری یک سازمان دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، در این راستا شکی نیست که توجه به امر آموزش نیروی انسانی در تحقق اهداف سازمانی وهمچنین  اجرای دقیق استانداردهای شغلی در موفقیت بنگاه‌های اقتصادی، بسیار اثرگذار خواهد بود.  

نگاهی به عملکرد شرکت بیمه تجارت‌نو نشان می‌دهد تیم مدیریتی به خوبی به این مهم آگاه هستند چراکه با وجود محدودیت‌های ایجادشده بر اثر شیوع ویروس کرونا همچنان با پشتکار در جهت بهبود کیفیت آموزش مجموعه خود تلاش می‌کنند.

دراین مجموعه ، نقش آموزش و اهمیت آن در توانمندسازی، ارتقای مهارت‌های نیروی انسانی و بالابردن سطح کیفی عملکرد مدیران، کارکنان، روسای شعب و شبکه فروش نهادینه شده است.

نکته قابل توجه اینکه، در بیشتر شرکت های بیمه‌ای ، بخش آموزش به عنوان یک واحد آموزشی از زیر مجموعه‌های مدیریت منابع انسانی است، اما در بیمه تجارت‌نو مدیریت مستقلی است که در ساختار معاونت توسعه سازمانی فعالیت می‌کند. 

در گام دیگر، شرکت بیمه تجارت‌نو پس از ارتقاء واحد آموزشی به مدیریت آموزش، نظام نامه جامع آموزشی را نیز تدوین کرده که براساس آن توانمندی های تمام کارکنان در همه سطوح ارزیابی شده که با توجه به تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری که در دنیا اتفاق می‌افتد، دانش مجموعه کارکنان این شرکت در حوزه عملکردی خود بروز رسانی می‌شود.

ناگفته نماند درکنار برگزاری تمام دوره‌های آموزشی برای نیروهای جدید، کارکنان باسابقه جهت آشنایی با آیین‌نامه‌های بروز رسانی شده شورای‌عالی بیمه، آموزش‌های لازم را می بینند.

در اقدامی مناسب شرکت بیمه تجارت‌نو در پایان هر سال از معاونت‌ها، مدیریت‌ها و مدیران شعب خود در سراسر کشور در قالب یک نظرسنجی، نیازهای آموزشی را درخواست کرده و پس از تدوین موارد مورد نیاز در ابتدای هرسال دوره‌های آموزشی تدوین شده، ابلاغ و در فواصل زمانی اجرایی می‌شود.

در همین پیوند، معاون توسعه سازمانی شرکت بیمه تجارت‌نو، اظهار کرد که پیش از شیوع ویروس کرونا دوره‌های آموزشی مورد نیاز این شرکت بیمه‌ای  به صورت آنلاین و حضوری در این شرکت بیمه‌ای برگزار می‌شد اما پس از شیوع این ویروس و ایجاد محدودیت‌ها به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوره‌های حضوری لغو و همان دوره‌ها به صورت آفلاین و آنلاین برای کارکنان و نمایندگان در همه سطوح برگزار می‌شود.

"ابراهیم غلامی"، افزود: با توجه به تاکید مدیرعامل شرکت دایر بر آموزش و در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی مجموعه از ظرفیت‌های داخل و خارج از سازمان استفاده شده، به همین منظور تفاهم‌نامه و قراردادهای همکاری با مجموعه‌های معتبر در صنعت بیمه منعقد شده است.

وی، افزود: در این راستا شرکت از ظرفیت پژوهشکده بیمه، دوره‌های آموزشی و اساتید آن مجموعه استفاده کرده و تفاهم نامه‌ای نیز با دانشگاه جامع علمی و کاربردی  بیمه ایران در بخش آموزش فنی در همه سطوح از جمله کارشناسان، روسای ادارات، مدیران شعب، میران ستادی و معاونین منعقد کرده است.

معاون توسعه سازمانی شرکت بیمه تجارت‌نو، بیان کرد: دراقدامی دیگر برای دوره‌های عمومی با مرکز آموزش بازرگانی قرارداد و تفاهم نامه همکاری منعقد شده که دوره‌های عمومی و تخصصی مربوط به مدیریت‌های بیمه، باربری، کشتی، هواپیمایی، حسابداری و مالی با همکاری این مجموعه برگزار می‌شود. 

غلامی، افزود: شرکت بیمه تجارت‌نو تمام کارکنان خود را در همه سطوح ملزم به شرکت در آزمون انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه کرده چر اکه  از این طریق، وضعیت هریک از کارکنان از نظر حرفه‌ای مشخص و پس از آن نیازمندی‌های آموزشی مورد نیاز آنها  می شود.

وی، تصریح کرد که شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده مانع از پرداختن به آموزش در شرکت بیمه تجارت‌نو نشده و این شرکت بیمه ای در سه ماهه نخست سال‌جاری 66 نفرساعت دوره آموزشی در حوزه فنی برای کارکنان و نمایندگان این شرکت برگزار کرده است.

معاون توسعه سازمانی شرکت بیمه تجارت نو، اظهارد داشت: درسه ماهه دوم سال‌جاری نیز  99  نفرساعت و در سه ماهه سوم 680 ساعت آموزش به صورت آنلاین و آفلاین برگزار و همچنان این آموزش‌ها در شرکت بیمه تجارت‌نو ادامه دارد.