۰ نفر

حرکت خزنده بلاکچین در زیر پوست بازارهای مالی جهان

۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۵
کد خبر: 471635

حرکت خزنده بلاکچین در زیر پوست بازارهای مالی جهان

دردنیای تکنولوژی‌های دیجیتال، شرکت‌ها درصددند تا بهره وری خود را افزایش دهند، تا در رقابت با سایر شرکت‌ها برای خود مزیتی رقابتی به دست آورند.

آنها عمدتا به دنبال ایجاد تکنولوژی های برتر نسبت به رقبای خود هستند تا از بازار حذف  نشوند.

امروزه بلاکچین بعنوان یک تکنولوژی برتر در ادغام داده ها شناخته می شود و اطلاعات و راه حل هایی که بلاکچین به ما نشان می دهد در بستری بسیار امن  است.

اطلاعاتی که در دفاتر مالی و حسابداری تمام سازمان ها، نهادها و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد و پس از ثبت در دفاتر تغییر ناپذیر است منجر به افزایش اعتبار و شفافیت های مالی می شود.

در حال حاضر در دنیا این کار بشدت تحت تاثیر بلاکچین قرار گرفته است.

دیریا زود بازار بیمه نیز تحت تاثیر بلاکچین  قرار خواهد گرفت.

به‌نظر می رسد در حوزه های اصلی صنعت بیمه یعنی صدور بیمه نامه تا پرداخت خسارت هم ورود خواهد کرد.

در این صورت اگر یک بیمه گذار درخواست صدور بیمه نامه را داشته باشد تضادهایی به وجود خواهد آمد.

بدین معنی که شرکت هایی که به سمت بلاکچین تغییر رویه پیدا کرده اند و تکنولوژی آن را دارند از ثبت تمامی رکوردها و سابقه کامل اطلاعات ثبت شده برخوردار هستند و امکان ایجاد هم‌افزایی را  برای ذینفعان ایجاد خواهند کرد.

بطور کلی تمام واسطه ها حذف خواهند شد و تمام اطلاعات در یک پوشه هوشمند قرار داده می شود و تمام مراحل انجام اعم از ثبت و بررسی به شیوه های امن انجام می پذیرد.

باایجاد آن، فرآیندهای کسب وکار پیچیده خود را ساده سازی می کنند و انجام امور در زمان کوتاهی صورت می پذیرد که در این صورت، مقرون به صرفه بوده  و هیچ گونه ریسکی متوجه نخواهد شد.

براساس آخرین مطالعات بازار بلاکچین در دنیا،شرکت های بزرگ و حتی دولت ها به مقدار زیادی در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند.

بخصوص در صنایع نوپا و نوظهور مالی اعم از خدمات بانکی و بیمه ای و بازار سهام.

دیگربر سازمان یا شرکتی پوشیده نیست که تمامی فرآیندهای صدور بیمه نامه تا خسارت  ردگیری خواهد شد و روند خدمات بیمه ای اعم از صدور و خسارت سریع تر انجام می شود.

برخی از شرکت های بیمه ای دنیا در تلاشند تابا اتخاذ فن آوری بلاکچین و با بکار گرفتن آن تمام فعالیت های خود را در فضای امن تر و بهتر ساماندهی کنند.

راه حل هایی که بلاکچین خواهد داد تاثیرات فراوانی بر روند آینده بیمه خواهد داشت و همه تشریفات حذف خواهد شد و فرآیندهای صدور تا خسارت هم کارآمدتر می شوند.

بلاکچین این قابلیت را دارد تا تحول بزرگ در صنعت مالی به خصوص بیمه ایجاد کند.

در عین حال، فرصت های جدید در سرمایه گذاری هایی که برپایه بلاکچین خود را ارتقا داده اند به وجود خواهد آورد.

این فناوری در شرکت های مالی از جمله شرکت  های بیمه ای، این اجازه را می دهد تا به سرعت بالاتری در شفافیت روند تسویه دست یابند.

ازهمه مهمتر، تمام عملیات به شکل کاملا شفاف صورت می گیرد و خطاهای انسانی در نقل و انتقالات اطلاعات و داده ها دیگر، جایی ندارد.

راستی تکلیف صنعت بیمه ایران با بلاکچین چه خواهد شد؟

*کارشناس بیمه