۰ نفر

شرکت‌ها از تمامی ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند

۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۴۱
کد خبر: 457180

شرکت‌ها از تمامی ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند

یک کارشناس صنعت بیمه گفت که سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت نگهداری ریسک آنها را تشکیل می‌دهد و ظرفیت نگهداری ریسک شرکت‌های بیمه‌ای بیشتر به قدمت شرکت‌ها و ذخائر آنها بر می‌گردد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "مجید بنویدی" گفت:  سرمایه بخش کوچکی ازظرفیت نگهداری ریسک  شرکت ها است و توان یا ظرفیت نگهداری شرکت های بیمه ای بیشتر به قدمت شرکت ها و ذخائری که جمع کرده اند بر می گردد.

وی افزود: هرچقدر شرکتی قدیمی تر باشد خود به خود به دلیل پرتفوهایی که در سال های قبل جذب کرده،  ذخایر آن هم افزایش یافته و به تناسب توانایی هایش نیز افزایش پیدا می کند.

این کارشناس صنعت بیمه با بیان اینکه سرمایه شرکت های بیمه ای 20 تا 30 درصد ظرفیت نگهداری ریسک  آنها را تشکیل می دهد، اظهارکرد:  افزایش سرمایه شرکت های بیمه متناسب با افزایش سرمایه بیمه نامه ها درخواستی غیرمنطقی نیست اما الزامی هم نیست.

بنویدی با تاکید بر اینکه شرکت های بیمه ای به حد نیاز خود ظرفیت دارند، افزود: شرکت ها از تمامی ظرفیت خود استفاده نمی کنند و کمتر از ظرفیت استفاده می کنند و پوشش بیمه گذاران را فراهم می کنند.

وی خاطرنشان کرد که درمورد ریسک های بزرگ بیمه ای موضوع فرق می کند و شرکت ها حتما باید از پوشش خاص اتکایی استفاده کنند که الان با توجه به شرایط، بیمه مرکزی این پوشش را فراهم می کند.

این کارشناس صنعت بیمه تصریح کرد: شرکت های بیمه ای در حد توان خود ریسک بر می دارند و معمولا در ریسک های بزرگ ، ریسک مابین چند شرکت بیمه ای از طریق کنسرسیوم یا صندوق انکایی ویژه تحریم، توزیع می شود و درصد کمی از شرکت های بیمه ای در این ریسک ها سهیم هستند که در صورت رخ دادن حادثه به صنعت بیمه آسیب زیادی وارد نمی شود، اصولا در ریسک های بزرگ باید از بیمه گران اتکایی بزرگ دنیا استفاده کرد که فعلا شرایط آن برای ما مهیا نیست.