۰ نفر

وزیر اقتصاد عنوان کرد:

انجام صد عرضه اولیه تا پایان امسال

۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۰۱
کد خبر: 480826
انجام صد عرضه اولیه تا پایان امسال

وزیر اقتصاد گفت: برنامه دولت و سازمان بورس این است که تا پایان امسال صد شرکت را در بازار عرضه اولیه کند. قطعا استقبال خوبی از این عرضه‌ها خواهد شد و سهامداران باید برای بهره‌مندی از این شرایط به خوبی عمل کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه اگر مدافع سهامداران خرد و حقیقی هستیم باید از اظهارنظرهایی که در بازار اخلال ایجاد می‌کند به شدت خودداری کنیم، گفت:‌ این روزها برای سهامداران نگرانی‌هایی ایجاد شده مبنی بر اینکه روند شاخص به صورت مستمر کاهنده باشد، اما باید توجه داشته باشیم که یکی از عوامل امیدبخشی در بازار، برنامه‌های ما برای عرضه است.

وزیر اقتصاد از عرضه صد شرکت به صورت عرضه اولیه در بازار سرمایه خبر داد و گفت: برنامه دولت و سازمان بورس این است که تا پایان امسال صد شرکت را در بازار عرضه اولیه داشته باشد و قطعا استقبال خوبی از این عرضه‌ها خواهد شد و سهامداران باید برای بهره‌مندی از این شرایط به خوبی عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه اوراق تمام بازار سهام نیست، گفت: بازار بدهی جزو دیگری از بازار سرمایه هستند و این گونه نیست که تمام بازار سرمایه اوراق بدهی باشد. دولت از اوراق بدهی برای تامین مالی بودجه استفاده می‌کند و برنامه ما این است که عرضه‌ها و واگذاری‌ها را در بازار سرمایه انجام دهیم. چرا که این بازار شفافیت بیشتری دارد و این در راستای تبیین اهمیت بازار سرمایه است.

دژپسند با توصیه به سهامداران اظهار داشت: بازار سرمایه جزئی از اموال و سرمایه مردم است و نباید آن را به راحتی در معرض خرید و فروش قرار دهند همواره گفتم که مطالعه، مشاوره و معامله باید سرلوحه کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز بازار سرمایه بازارگردان دارد و از 320 شرکت حاضر، حدود 200 شرکت دارای بازارگردان هستند و ما امروز اوراق تبعی داریم که همه اینها باعث افزایش نقدشوندگی می‌شوند تا مردم بتوانند در صورت نیاز با سهولت سهام خود را به  فروش برسانند.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه برنامه ما این است که نوسان در بازار سرمایه را به حداقل برسانیم گفت: در حال حاضر حواشی وجود دارد که آثار منفی بر بازار سرمایه می‌گذارد و ما این حواشی را به حداقل خواهیم رساند.