۰ نفر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

طرح جاماندگان سهام عدالت در نوبت بررسی است

۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۲۴
کد خبر: 476486
طرح جاماندگان سهام عدالت در نوبت بررسی است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره سهام عدالت و افرادی که موفق به در یافت این سهام نشده اند گفت: طرح جاماندگان سهام عدالت در نوبت بررسی در صحن علنی است و منابع مالی آن هم مشخص شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا پور ابراهیمی گفت: در آخرین جلسه‌ای که با رئیس کل بانک مرکزی داشتیم، قرار شد این بانک محدودیت‌های ناشی از صادرات را برای شرکت‌های صادراتی به ویژه شرکت‌هایی که فعالیت‌های بورسی دارند، بردارد.

پورابراهیمی افزود: این کار امکان صادرات در برابر واردات را عملیاتی خواهد کرد و با ارائه حواله‌های صادراتی به صادرکنندگانی که از طریق ثبت سفارش اقدام می‌کنند، انگیزه صادراتی را افزایش می‌دهد.

رئیس کمیسون اقتصادی مجلس ابراز امیدواری کرد این اقدامات در تنظیم بازار و افزایش ظرفیت‌های تولید و سودآوری شرکت‌ها و ظرفیت‌های صادراتی موثر واقع شود تا به زودی شاهد ثبات مناسبی در حوزه اقتصادی باشیم.

ضرورت ساماندهی نظارت بر قیمت کالا‌ها

پورابراهیمی همچنین با اشاره با ضرورت ساماندهی سیستم‌های نظارت بر قیمت کالا‌ها از سوی دولت گفت: در صورتی که در این زمینه بی توجهی شود، سالانه بیش از 100 هزار میلیارد تومان رانت در اقتصاد کشور توزیع خواهد شد.

طرح جاماندگان سهام عدالت در نوبت بررسی است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره سهام عدالت و افرادی که موفق به در یافت این سهام نشده اند نیز گفت: طرح جاماندگان سهام عدالت در نوبت بررسی در صحن علنی است و منابع مالی آن هم مشخص شده است.

وی افزود: براساس اطلاعات ما حدود 20 میلیون نفر از کسانی که در زمان عرضه سهام عدالت در سال‌های 1384 و 1385 مالک سهام عدالت شدند، جزو شش دهک پایین درآمدی کشور محسوب نمی‌شدند، یعنی 20 میلیون از جمعیت کم درآمد کشور هم از سهام عدالت محروم شده‌اند.

به گفته پورابراهیمی در گزارشی که کمیته امداد امام خمینی ارائه کرده است، هم اکنون یک میلیون و 200 هزار نفر از افراد تحت پوشش این کمیته فاقد سهام عدالت هستند و سازمان بهزیستی نیز اعلام کرده است حدود دو میلیون و 300 هزار نفر از افراد تحت پوشش این سازمان سهام عدالت دریافت نکرده اند. وی گفت در طرح مجلس تکلیف جاماندگان از سهام عدالت مشخص خواهد شد.