۰ نفر

تا ۱ماه آینده اتفاق می‌افتد:

پذیرش همه شرکت‌های استانی سهام عدالت در بورس

۲۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۲
کد خبر: 474721
پذیرش همه شرکت‌های استانی سهام عدالت در بورس

سخنگوی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت: تا یکماه آینده همه شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در بورس پذیرفته می‌شوند و افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند سهام خود را بفروشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اکبر حیدری با بیان این که تا یکماه آینده همه شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در بورس پذیرفته می‌شوند و افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند سهام خود را بفروشند افزود: از زمان آزادسازی سهام عدالت بارها به سهامداران تاکید شده که از فروش آن خودداری کنند زیرا این سهام ارزنده است و مردم می توانند در آینده از سود آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: دو روش مستقیم و غیر مستقیم برای فروش سهام عدالت مشخص شد که در روش غیرمستقیم, سهامدار شرکت های سرمایه گذاری استانی هستند و سبد دارایی سهام عدالت, در اختیار شرکت های سرمایه گذاری استانی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه افراد باید توسط شرکت های سرمایه گذاری همان استانی که ثبت نام کردند اقدام به فروش سهام خود کنند گفت: در روش غیرمستقیم, صرفا سهم ها در یک سهم و توسط شرکت های سرمایه گذاری استانی عرضه می شود و افراد برای فروش باید توسط همان شرکت سرمایه گذاری در استان اقدام کنند.

حیدری افزود: فرایند پذیرش شرکت های سرمایه گذاری استانی, مرحله ای است تا به امروز بیش از 27 شرکت مجمع افزایش سرمایه را انجام دادند و منتظر تائید نهایی هستند.

سخنگوی شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت اضافه کرد: مجمع شرکت سرمایه گذاری استان تهران برگزار شد اما براساس تصمیم شورای عالی بورس قرار شد شرکت سرمایه گذاری استانی البرز به صورت جداگانه تاسیس شود.

وی با بیان اینکه در هفته آینده, مجمع افزایش سرمایه 4 شرکت برگزار می شود, گفت: از 19 میلیون سهامدار سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کرده اند, 3 میلیون نفر اقدام بفروش سهام‌خود کردند این‌موضوع بیانگر این است که افراد می خواهند سهام خود را نگهداری کنند.

حیدری تصریح کرد: شرکت سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی به عنوان نخستین شرکت پذیرفته شده در بورس بود و سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند در این استان اقدام به فروش سهام خود نکردند بنابراین صفی برای فروش سهام عدالت تشکیل نشد.