۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اختصاص لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی به «اخابر» و دو نماد دیگر

۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۷
کد خبر: 473385
اختصاص لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی به «اخابر» و دو نماد دیگر

شرکت مخابرات ایران از جمله شرکت‌هایی است که در بازار اول بورس (تابلوی اصلی) دادوستد می‌شود.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ تعداد دو میلیون سهم (معادل ۵ درصد از سهام شرکت) شرکت مخابرات ایران که در گروه مخابرات بازار سهام قرار دارد و با نماد «اخابر» معامله می‌شود، در سال ۱۳۸۷ پس از پذیرش و درج در فهرست شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار عرضه شد.

«اخابر» مانند روز گذشته و دو روز پایانی معاملات در هفته گذشته، امروز نیز با رشدی در حدود ۵ درصد و در محدوده قیمتی ۱۸۰۰ تومان به معاملات خود پایان داد. 

شرکت مخابرات ایران در تاریخ سوم تیرماه سال جاری به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و چهارم تیرماه به دلیل بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر متوقف شد و در ۲۰ مرداماه سال جاری پس از رفع تعلیق، با روندی مثبت بازگشایی شد. 

«اخابر» در روز جاری از جمله نمادهای تاثرگذار بر شاخص بود و حجم ۲۲۳ میلیون سهمی را در ۹ هزار معامله به خود اختصاص داد. همچنین برای شرکت مخابرات ایران در پایان معاملات روز جاری، صف خرید چهار میلیون سهمی در قیمت ۱۸۸۰ تومان تشکیل شد. 

درخصوص میزان خرید و فروش اشخاص حقیقی و حقوقی در نماد «اخابر» باید گفت که حقیقی‌ها، ۱۸۴ میلیون سهم را خریداری کرده و ۲۷ میلیون سهم را به فروش رساندند. حقوقی‌ها نیز، ۳۹ میلیون سهم را خریداری کردند و ۱۹۵ میلیون سهم را فروختند. 

میانگین حجم ماهانه معاملات شرکت مخابرات ایران، ۲۵ میلیون سهم است. این در حالی است که «اخابر» تنها در روز جاری حجم معاملاتی ۲۲۳ میلیون سهمی را ثبت کرد.