۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

شکل‌گیری صف فروش برای «شگویا» در روز جاری/ «شگویا»، ۵درصد افت کرد

۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۱۱
کد خبر: 472000
شکل‌گیری صف فروش برای «شگویا» در روز جاری/ «شگویا»، ۵درصد افت کرد

پتروشیمی شهید تندگویان که در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی قرار دارد و تولیدکننده پلی اتیلن، پنبه مصنوعی و... است، از جمله نمادهایی است که در گروه محصولات شیمیایی بازار سهام، دادوستد می‌شود.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ پتروشیمی تندگویان که با نماد «شگویا» در بازار دوم فرابورس معامله می‌شود، در گروه محصولات شیمیایی قرار دارد. 

«شگویا» در روز معاملاتی جاری با افت ۵ درصدی همراه بود و در قیمت ۱۶۰۰ تومان به کار خود پایان داد. این در حالی است که در روز ابتدایی هفته معاملاتی جاری، پتروشیمی تندگویان مثبت معامله شد. اما افت دوباره این نماد از روز گذشته آغاز شد و امروز نیز تداوم داشت. 

عرضه اولیه «شگویا»، اسفندماه سال گذشته صورت گرفت و در جریان این عرضه اولیه، به هر کد شرکت‌کننده حداکثر تعداد ۱۳۳۸ سهم در قیمت ۴۳۸ تومان اختصاص یافت. پتروشیمی شهید تندگویان از زمان آغاز معاملات خود تا اردیبهشت‌ماه سال جاری با بازدهی مثبت همراه بوده است، اما افت این نماد از اردیبهشت‌ماه آغاز شد و تا اواسط خردادماه ادامه یافت. با گذشت خردادماه، «شگویا» شروع به رشد کرده و تا محدوده قیمتی ۲۸۰۰ تومان در اواسط مردادماه بالارفت. 

ارزش معاملات امروز «شگویا» به رقم ۷۳ میلیارد تومان رسید. همچنین ۹۹ درصد از سهام شرکت پتروشیمی شهید تندگویان را حقیقی‌ها و ۱/۰ درصد را حقوقی‌ها خریداری کردند. از سوی دیگر، ۴۳ میلیون سهم (۹۷ درصد) را اشخاص حقیقی و تعداد ۱ میلیون سهم(۲ درصد) را کدهای حقوقی به فروش رساندند.

پتروشیمی شهید تندگویان در هفته‌های معاملاتی اخیر در گروه نمادهای پربیننده فرابورس قرار گرفته است، اما «شگویا» در روز جاری با صف فروش به نسبت سنگینی (۲۳ میلیون سهمی) در محدوده قیمتی ۱۶۰۰ تومان مواجه بود. 

«شگویا» تعداد ۷ هزار معامله در حجم معاملاتی ۴۴ میلیون سهمی را از معاملات روز جاری بازار سرمایه به خود اختصاص داد. میانگین حجم ماهانه معاملات در نماد پتروشیمی شهید تندگویان، ۸۱ میلیون سهم است.