خالص سفارشات فروش سهام از رقم پنج هزار و ۷۰۰میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت انبوه‌سازی، املاک و مستغلات بیش از سایرین بود و همچنین حق تقدم سهام بانک گردشگری ۴۶۰میلیارد تومان سفارش فروش داشت.

اقتصاد آنلاین امیر مهدی زاده، در ساعت ۹ و ۵۰ دقیقه جمع صف‌های خرید حدود هزار و ۵۰۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هفت هزار و ۱۰۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به پنج هزار و ۶۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش «وگردشح»، «وملی» و «ثشاهد» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای حق تقدم سهام بانک گردشگری ۴۶۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید «وسپهر»، «وآیند» و «توریل» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۱۷۰میلیارد تومان (۷۸درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر دو هزار و ۸۰۰میلیارد تومان (۳۹ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۲۲ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۳۶ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف بانک ایران زمین (وزمین) به ۴.۵درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۹۴۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «خودرو و ساخت قطعات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۷۸۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «سرمایه‌گذاری‌ها» با تقاضای خرید ۳۷میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۳۸ درصد از هشت هزار و ۶۰۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع سه هزار و ۴۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۲۵۱ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به حدود ۱۲هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

1

2

طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی