خالص سفارشات فروش سهام از رقم ۸هزار و ۴۰۰میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بیش از سایرین بود و همچنین سهام پالایش نفت اصفهان ۶۰۰میلیارد تومان سفارش فروش داشت.

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده، در ساعت جمع صف‌های خرید حدود ۹۰۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش ۹ هزار و ۵۰۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به هشت هزار و ۵۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش «شپنا»، «وگردشح» و «وزمین» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام پالایش نفت اصفهان ۶۰۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید «وسپهر»، «تاپیکو» و «توریل» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۶۶۰میلیارد تومان (۷۲درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر سه هزار و ۷۴۰میلیارد تومان (۴۰درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۷ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۵۵ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف حق تقدم بانک گردشگری (وگردشح) به چهار درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش هزار و ۴۵۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن هزار و ۸۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «محصولات شیمیایی» با تقاضای خرید ۶۵میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۳۷ درصد از ۱۰هزار و ۴۰۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع چهار هزار و ۹۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۲۱۳ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۵ هزار و ۲۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

6

7

طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی