۰ نفر

مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی تشریح کرد:

جزییات صدور کد PRX برای مشتریان سبدگردان

۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۰۲
کد خبر: 468568
جزییات صدور کد PRX برای مشتریان سبدگردان

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار اظهار داشت: پیش از این نحوه درخواست صدور کد برای شرکت سبدگردان به شکل دستی بود و با اطاله زمان انجام می‌شد اما از این پس با این اقدام، حداکثر زمان برای صدور کدهای PRX تا سه روز خواهد بود و دیگر کاربر نهایی با معطلی مواجه نمی‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا؛ محمدجواد فرهانیان، مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درباره جزییات سامانه جدید صدور کدهای PRX اظهار داشت: تمام تمرکزها در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بر الکترونیک کردن تمام خدمات است از این رو با همکاری کانون نهادهای سرمایه گذاری و شرکت‌های سبدگردان نسبت به صدور کدهای PRX اقدام کردیم تا زمان صدور این کدها کاهش یابد.

وی ادامه داد: پیش از این نحوه درخواست صدور کد برای شرکت سبدگردان به شکل دستی بود و با اطاله زمان انجام می‌شد اما از این پس با این اقدام، حداکثر زمان برای صدور کدهای PRX تا سه روز خواهد بود و دیگر کاربر نهایی با معطلی مواجه نمی‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: هر کدام از مشتریان شرکت سبدگردان صاحب این حق هستند که در کمترین زمان کد مورد نظر را دریافت کنند. از سوی دیگر توجه به افزایش استقبال از مسئولیت حرفه‌ای سبد در بازار سرمایه با حجم انبوهی از سفارش سبدگردان‌ها به شرکت سپرده‌گذاری مواجه بودیم که باعث معطلی شده بود. ازاین رو تصمیم به صدور کدهای PRX گرفتیم و دیگر کاربر در حداکثر زمان سه روز به صورت الکترونیکی صاحب کد می‌شود.