۰ نفر

در راستای آزادسازی سهام عدالت:

تعداد سرمایه‌گذاری‌های استانی سهام عدالت در بورس به ۲۳رسید

۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۳۳
کد خبر: 468010
تعداد سرمایه‌گذاری‌های استانی سهام عدالت در بورس به ۲۳رسید

۱۱ شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان‌های یزد، بوشهر، اردبیل ، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه ، مرکزی، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری ، فارس و زنجان در بورس تهران درج شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، با موافقت هیات پذیرش شرکت بورس تهران، این شرکت ها در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس تهران درج شده اند.

طبق ماده ۳۶ قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور که اشاره دارد " معاملات اوراق بهادار ثبت شده در سازمان فقط در بورس ها و بازارهای خارج از بورس دارای مجوز و با رعایت مقررات معاملاتی هر یک از آنها حسب مورد امکان پذیر بوده و معامله اوراق بهادار مذکور، بدون رعایت ترتیبات فوق فاقد اعتبار است" می بایست معاملات اوراق بهادار آن شرکت در یکی از بازارهای بورس / فرابورس صورت گیرد .

همچنین بر اساس بند "ت" همان قانون که اعلام می دارد " سوابق معاملات اوراق بهادار و معامله کنندگان آنها باید به گونه ای ثبت و نگهداری شود که قابلیت بازسازی معاملات را داشته باشد" و با عنایت به اینکه یکی از شرایط پذیرش بعد از ثبت شرکت نزد سازمان، سپرده نمودن سهام شرکت نزد شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است، بنابراین شرکت می بایستی نسبت به دریافت امضای دیجیتال و سپرده نمودن سهام خود نزد شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اقدام کند .