۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

احتمال تغییر روند نزولی بازار سرمایه در هفته جاری/ تزریق منابع، بازار سهام را به حالت طبیعی باز می‌گرداند

۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۵۷
کد خبر: 461698
احتمال تغییر روند نزولی بازار سرمایه در هفته جاری/ تزریق منابع، بازار سهام را به حالت طبیعی باز می‌گرداند

هلالات، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه دچار ترس از ادامه ریزش شده است و این موضوع دو دلیل دارد. یکی از این دلایل روانی و دیگری واقعی است.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ ولید هلالات، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: مقدار افتی که رخ داده، ترس از ادامه ریزش را ایجاد کرده است. عامل واقعی این امر مربوط به خروج منابع نقد زیادی از بازار سرمایه به دلیل عرضه‌های صورت گرفته، ETF دولتی، سهام عدالت، مالیات معاملات و... توسط دولت است.

وی افزود: این موضوع، بازار سهام را برای جذب منابع جدید تضعیف کرده است. در زمانی که بازار سرمایه از منظر خرید و جذب نقدینگی ضعیف شده بود، اتفاقات دیگری مانند مردد بودن دولت در عرضه ETF دولتی رخ داد و با شکننده بودن بازار سهام همزمان شد.

هلالات اضافه کرد: به نظر من قیمت‌ها تا حد کافی برای رسیدن به تعادل، افت کرده‌اند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، اکثر نمادها خود به تعادل می‌رسند و به صورت کلی روند بازار سرمایه در هفته جاری را نزولی نمیبینم.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: برای بازگشت بازار سهام به حالت طبیعی، تزریق منابع به بازار از سوی صندوق‌ها، دولت و... تعیین تکلیف و اجرایی شدن مواردی مانند ETF سوم، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در نمادهای بزرگ که تاحدودی دولتی بوده و بر بازار اثرگذار هستند، لازم است.

وی اظهار داشت: در غیر این صورت برای به دست آوردن روند صعودی، مسیر سختی پیش رو است. من فکر میکنم بازار در نمادهایی که ارزنده و سودآور هستند در هفته جاری به تعادل می‌رسد و روند حرکتی آنها منفی نخواهد بود. اما در نمادهایی که باوجود ریزش اخیر ارزشمند نیستند، احتمال تداوم افت وجود دارد.