۰ نفر

زمان خروج از بورس و راه اندازی کسب و کار آنلاین فرا رسیده؟

۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۹
کد خبر: 460507
زمان خروج از بورس و راه اندازی کسب و کار آنلاین فرا رسیده؟

این روزها همه از رشد شاخص بورس تهران شنیده‌ایم. شاید در نگاه اول تنها به سودآوری جذاب در بازه زمانی کوتاه‌تر از حد انتظار توجه کرده باشید ولی تحلیل حرکت‌های اخیر این بازار سرمایه خالی از لطف نیست. سعی داریم تا با بررسی بیشتر، تاثیر صعود شارپ شاخص کل در چند ماه اخیر و اصلاح آن در هفته‌های اخیر را زیر ذره‌بین ببریم.

 با توجه به تجارب شرکت نرم افزاری نوژن در زمینه ارائه راهکار‌های اختصاصی وب و اپلیکیشن، بر آن شدیم تا در مقام مقایسه، تاثیر رشد و اصلاح شاخص بورس را در کنار سودآوری بلند مدت راه اندازی کسب و کار آنلاین، بررسی کنیم.

اگر شما نیز قصد راه اندازی کسب و کار آنلاین را دارید و به دنبال اطلاعاتی پیرامون هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل ، راهکار‌های اختصاصی وب و اپلیکیشن و زمان ورود به این بازار هستید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تاثیر رشد شارپ شاخص بورس در راه اندازی کسب و کارها

همانطور که از تصویر زیر پیداست، رشد شاخص بورس در چند ماه اخیر با رشد جدی، عملا این بازار را به یک سرمایه گذاری بی رقیب تبدیل کرده است. اما اثرات این سودآوری چه بود؟

و

۱. عملا حضور بی دغدغه در بورس، به مراتب جذاب تر از راه اندازی کسب و کار آنلاین با دردسر‌ها و ریسک‌های ثابت و متغیر آن بود. همچنین سایر پارامتر‌های سرمایه گذاری مانند مدت زمان بازگشت سرمایه، میزان سود و نقد شوندگی در بورس نیز به مراتب از راه اندازی یک کسب و کار آنلاین جذاب‌تر است.

۲. فعالان فعلی عرصه کسب و کارهای آنلاین نیز به دلیل سودآوری جذاب، با کاهش تمرکز بر عرصه فعالیت خود، جذب بازار بورس شدند.

۳. به دلیل جذابیت بورس، تمرکز مردم بر این بازار سرمایه بیشتر شد و طبیعتا گردش مالی کسب و کار‌های آنلاین کمی تحت الشعاع قرار گرفت. یکی از عوامل جدی در حفظ این گردش مالی، شیوع ویروس کرونا و تمایل مردم به خرید از سامانه‌های آنلاین بود.

ریزش شاخص بورس چه اثراتی دارد و نشانه چیست؟

همه می‌دانند هر صعودی، افول نیز دارد. ریزش شاخص بورس در هفته‌های اخیر اثرات و دلایلی دارد که شاید مهمترین آن‌ها این است که برخی از سرمایه گذاران امیدی به رشد بیشتر ندارند. در این شرایط نقدینگی از این بازار خارج شده و در بخش‌های دیگر ورود می‌کند. به عبارت بهتر، شاید اکنون زمان مناسبی است تا سود کسب شده در بازار بورس در جای دیگری سرمایه گذاری شود…

وو

ورود ایرانیان مقیم خارج کشور به کسب و کارهای آنلاین با افزایش نرخ ارز

لازم به ذکر است که در حال حاضر به دلیل افزایش نرخ ارز، بسیاری از ایرانیان مقیم خارج کشور اقدام به تزریق سرمایه و ورود به بازار کسب و کار‌های آنلاین کرده‌اند. باید در نظر داشت این اتفاق بازار طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی سایت و به طور کلی پلتفرم‌های کسب و کار را داغ‌تر می‌کند. پس اگر ایده‌ای دارید فرصت را از دست ندهید چرا که در ماه‌های آتی بازار رقابت جدی‌تر خواهد شد.

شاید اکنون زمان راه اندازی کسب و کار آنلاین شماست!

با توجه به فرضیات بالا، شاید بتوان گفت که در یکی از نقاط خروج کم ریسک از بازار بورس هستیم. فرصتی که می‌توان با سود بدست آمده در بازار بورس، اقدام به طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی سایت و یا پلتفرم کسب و کار کرد. پلتفرم‌های کسب و کار سکوهایی هستند که مانند آمازون، اوبر و … میان مشتری و فروشنده کالا یا خدمات قرار می‌گیرند و سهولت دسترسی به وجود می‌آورند. همچنین با توجه به افزایش نقدینگی سرمایه‌گذاران، می‌توان با ریسک کمتر، به سمت طراحی سامانه‌های حرفه‌ای و هوشمند ولو با هزینه بالاتر حرکت کرد.

امروز باید متمایز باشید

ممکن است برایتان این سوال پیش آمده باشد که از کجا شروع کنم؟ دنیای دیجیتال یکی از بسترهای گسترده برای شروع برندسازی کسب‌وکار است.

شرکت نرم افزاری نوژن به صورت تخصصی در زمینه طراحی اپلیکشن موبایل، طراحی وبسایت حرفه ای و توسعه پلتفرم کسب و کار با رویکرد تحلیل رفتار مشتری و هوشمندسازی فعالیت می‌کند.

این مجموعه در فرایند شکل‌گیری و سازمان‌دهی آنلاین کسب‌وکار و تحلیل نقاط قوت و ضعف آن به شما کمک می‌کند. تیم نوژن با بررسی ریز جزئیات طرح خود در مقابل کارفرما، باعث رشد ایده و طرح مسائل جدید می‌شود.

تیم نوژن به کسب‌وکار شما در این راستا کمک می‌کند تا در مسیر رشد و توسعه دائمی قرار بگیرد. این تیم با شناسایی بازار، نیاز مخاطبین و بر اساس فیدبک دریافت شده از کارفرما، به تجزیه و تحلیل داده‌ها پرداخته و به توسعه بیزینس شما کمک می‌کند. در صورتی که به دنبال اطلاع از کیفیت و هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل در نوژن هستید یا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فرایندهای اجرایی نوژن و پروژه‌های نرم‌افزاری آن می‌توانید از وبسایت نوژن بازدید فرمایید یا با شماره 02188510548 برای ارتباط با کارشناسان نوژن در تماس باشید.