۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

بازگشت بازار در اواسط هفته جاری/ برخی از ناهماهنگی‌ها موجب التهاب بازار سرمایه شد

۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۵۲
کد خبر: 460027
بازگشت بازار در اواسط هفته جاری/ برخی از ناهماهنگی‌ها موجب التهاب بازار سرمایه شد

احمدزاد اصل، کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر من باتوجه به تحولاتی که هفته گذشته رخ داد و موجب نگرانی بسیاری از سرمایه‌گذاران شد، ناهماهنگی‌هایی که میان مدیران دولتی درخصوص عرضه دارایی‌هایی بزرگ دولتی و نحوه عرضه دارا دوم به وجود آمد و سایر موضوعات مرتبط، التهاب و هیجان منفی در بازار طبیعی است.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ محمدعلی احمدزاد اصل، مدیرعامل سرمایه‌گذاری اعتماد ایرانیان و کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: باید چنین موضوعاتی آسیب‌شناسی شوند و مسئولان هماهنگ با یکدیگر عمل کنند تا در آینده چنین مشکلاتی رخ ندهد. قرار بر یافتن مقصر برای وضعیت فعلی بازار سرمایه نیست، اما انتظار می‌رود اهمیت بیشتری به طرح‌های اقتصادی داده شود.

وی افزود: جوی که در بازار سرمایه به صورت مثبت درحال پیش رفتن بود، نباید با برخی از حرکت‌های نامرتبط و در عین حال بازدارنده، تخریب شود. اما این اتفاق رخ داد و فضای ملتهب کنونی نیز ناشی از چنین اقداماتی است.

احمدزاد اصل تصریح کرد: از سوی دیگر و قبل از رخ دادن چنین موضوعاتی، بحث هسته معاملات نیز موانعی را برای سرمایه‌گذاران و فعالان در بازار سهام ایجاد کرده بود. بنابراین زمانی که چنین فضای شکننده‌ای در بازار وجود دارد، دقت و رصد بیشتری از سوی مسئولان مورد نیاز است.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: اعتماد مردم به بازار سرمایه درمقایسه با سال‌های گذشته بسیار بیشتر شده بود. اما برخی از تصمیمات نسنجیده مدیران، عمق فضای بی‌اعتمادی را بیشتر خواهد کرد و به نظر من با ایجاد هماهنگی، این فضا قابل کنترل است و در اواسط هفته جاری، شاهد بازار مثبتی خواهیم بود.

وی گفت: فعالیت در بازار سرمایه ریسک بالایی دارد و توصیه به مردم، حفظ آرامش و دوری از هیجانات است. البته کنترل ریسک بخشی از بازار سرمایه برعهده سازمان بورس و اوراق بهادار است و به نظر من در شرایط فعلی، سازمان می‌تواند با ایجاد ابزارهای اطمینان بخش، اعتماد عمومی به بازار سرمایه را بازگرداند تا فضای آرامی در روند معاملات ایجاد شود.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری اعتماد ایرانیان اضافه کرد: به نطر من اصلاح در سهام برخی از شرکت‌های بزرگ به دلیل نگرانی‎‌‎های آتی درخصوص افزایش بیش از حد قیمت آنها رخ داده است و در آینده نیز رخ خواهد داد. اما این اصلاح، استمرار نخواهد داشت و تعدیل قیمتی این سهم‌ها در حال حاضر کفایت می‌کند.

احمدزاد اصل تصریح کرد: انتظار کاهش شدید قیمت‌ها در سهم‌های بزرگ بستگی به عرضه و تقاضا دارد، اما به نظر من چنین انتظاری خلاف واقعیت‌های موجود در شرکت‌ها و اقتصاد کشور بوده و تمرکز بر روی نمادهای بزرگ، یکی از علل استمرار رونق بازار سرمایه است و سهام صنایع بزرگ همچنان ارزشمندی زیادی برای سرمایه‌گذاری دارند.