۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آخرین اخبار سهام عدالت/ ارزش سهام عدالت به چه میزانی رسیده است؟

۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۲۸
کد خبر: 456614
آخرین اخبار سهام عدالت/ ارزش سهام عدالت به چه میزانی رسیده است؟

در آغاز اجرای قانون سهام عدالت و واگذاری آن به مشمولان در سال ۱۳۸۵، حدود ۵۰ میلیون نفر از افراد جامعه، سهام عدالت را دریافت کردند که ۲۰ میلیون نفر از این تعداد، جزو ۶ دهک پایین درآمدی بودند.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ جدیدترین خبر درخصوص سهام عدالت، طرح جاماندگان این سهام بوده و مطابق با این طرح، اقشار کم‌درآمد جامعه در اولویت واگذاری سهام عدالت هستند که ۶ دهک جامعه را در برمی‌گیرد.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح مجلس برای ساماندهی جاماندگان سهام عدالت به احتمال روند بررسی طرح ساماندهی جاماندگان سهام عدالت در جلسه علنی روز یکشنبه، یازدهم مرداد ماه اشاره کرد.

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت در پایان معاملات هفته گذشته، با افت ۸۱۷ هزار و ۹۸۴ تومانی نسبت به هفته قبل به ۱۸ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۵۶۴ تومان رسید. طبق آخرین آمارها، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت، ۳۰ درصد از سهام خود را به فروش رسانده‌اند. همچنین مهدی نعمتی، عضو ستاد اطلاع‌رسانی آزادسازی سهام عدالت از قرارگیری۹۰۰ هزار نفر در فرایند فروش سهام عدالت خبر داد.

بدین ترتیب ارزش ۳۰ درصد سهام عدالت قابل فروش، به حدود ۵ میلیون و ۶۴۱ هزار تومان رسیده است. در صورت آزادسازی ۳۰ درصد دوم سهام عدالت، ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت قابل فروش به محدوده  ۱۱ میلیون تومان خواهد رسید.

همانطور که در دیگر گزارش‌های مربوط به سهام عدالت اشاره شد، در هفته‌های اخیر بسیاری از سهامداران، نارضایتی خود را از تاخیر در زمان دریافت وجه حاصل از فروش سهام عدالت اعلام کرده‌اند و میتوان گفت پاسخ درستی را از بانک‌ها و کارگزاری‌ها دریافت نمی‌کنند.

در این زمینه بخوانید؛
اولویت واگذاری سهام عدالت چه کسانی هستند؟
سهام عدالت به ۶دهک پایین درآمدی واگذار می‌شـود
کاهش قابل توجه ارزش سهام عدالت

افرادی که روش مستقیم را در آزاد سازی سهام عدالت انتخاب کرده‌اند، پس از عید غدیر می‌توانند علاوه بر ۳۰ درصد قبلی، ۳۰ درصد دیگر و در مجموع ۶۰ درصد از سهام عدالت خود را به فروش برسانند. این در حالی است که هنوز مشکلات سهامداران درخصوص فروش  ۳۰ درصد از سهام رفع نشده است و آزادسازی ۶۰ درصد سهام عدالت، موانع و مشکلات بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

بسیاری از مشمولان سهام عدالت به دلیل نیاز ضروری به وجه حاصل از فروش سهام خود، انتظار دریافت پول را پس از مدت کوتاهی دارند. این در حالی است که برخی از سهامداران پس از گذشت یک یا دو ماه از ثبت سفارش، وجه خود را دریافت می‌کنند.

بدیهی است همچنان روند درست و کاملی برای آزادسازی سهام عدالت درنظر گرفته نشده است و لزوم اجرای طرحی کارآمد برای آزادسازی ۶۰ درصد از این سهام از سوی دولت، ستاد آزادسازی سهام عدالت و دیگر نهادهای مرتبط احساس می‌شود.